Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Visuomenei ir žiniasklaidai

Seimas svarstys siūlymą įtvirtinti bendros valstybės iždo sąskaitos sistemos valdymo modelį

2021 m. rugsėjo 14 d. pranešimas žiniasklaidai (daugiau naujienų)

 

Finansų ministrė Gintarė Skaistė Seimui pristatė naujos redakcijos Valstybės iždo įstatymo projektą Nr. XIVP-711 ir lydimuosius teisės aktus, kuriais siekiama įtvirtinti bendros valstybės iždo sąskaitos sistemos valdymo modelį.

Pasak ministrės, šiuo metu mokėjimams iš valstybės iždo bendrosios sąskaitos vykdyti Finansų ministerija naudojasi Lietuvos banko teikiamomis paslaugomis ir infrastruktūra, o biudžetinės įstaigos ir kiti subjektai savo funkcijoms įgyvendinti yra atidarę banko sąskaitas komerciniuose bankuose: „Tokiu būdu Finansų ministerijai neprieinama informacija apie lėšų likučius ir laikinai laisvas lėšas komerciniuose bankuose atidarytose sąskaitose, nesudaromos galimybės šias lėšas panaudoti valstybės piniginių išteklių srautams balansuoti bei mažinti skolinimąsi valstybės vardu.“ G. Skaistė taip pat pažymėjo, kad patiriami ir papildomi kaštai už sąskaitų administravimą ir mokėjimų pavedimus dėl Lietuvos banko ir komercinių bankų taikomų įkainių, įskaitant už biudžetinių įstaigų vykdomus tarpusavio mokėjimus, kai jie atliekami iš skirtinguose bankuose esančių sąskaitų.

Bendros valstybės iždo sąskaitos sistemos valdymo modelio įtvirtinimas, ministrės nuomone, leistų didinti valstybės piniginių išteklių valdymo efektyvumą, kontrolę, sudarytų galimybes mažinti trumpalaikį skolinimąsi ir skolinimosi sąnaudas, mažintų banko sąskaitų administravimą ir mokėjimo operacijų išlaidas bei valdyti kredito riziką.

Valstybės iždo įstatyme siūloma nustatyti, kad valstybės ižde gali būti atidaromos dviejų tipų sąskaitos:

1) valstybės iždo pagrindinė sąskaita, skirta valstybės piniginiams ištekliams (valstybės biudžeto, valstybės pinigų fondų lėšoms ir kitoms Vyriausybės gautoms, pasiskolintoms, paskolintoms ar kitaip investuotoms lėšoms) kaupti;

2) įstaigų tvarkomos sąskaitos, skirtos įstaigų (biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Vyriausybė arba jos įgaliota valstybės valdymo institucija; viešųjų įstaigų, kurių savininkė arba dalininkė, turinti daugiau kaip pusę balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, yra valstybė; valstybės įsteigtų ir valstybės valdomų finansų įstaigų, kurios valdo skatinamąsias finansines priemones ir fondų fondus; subjektų, kaupiančių, naudojančių valstybės pinigų fondų lėšas) lėšoms kaupti ir mokėjimams vykdyti.

Lydimųjų – Sveikatos draudimo įstatymo, Valstybinio socialinio draudimo įstatymo ir Pensijų kaupimo įstatymo – projektų tikslas yra nustatyti galimybę, kad Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto ir jo rezervo lėšos, Valstybinio socialinio draudimo fondo ir socialinio draudimo rezervinio fondo lėšos bei Pensijų anuiteto fondo lėšos būtų laikomos valstybės ižde atidarytose sąskaitose. Valstybės skolos įstatymo projekto tikslas – išplėsti skolinimosi valstybės vardu priemones.

Po pateikimo projektams pritarė 61, prieš balsavo 4, susilaikė 48 Seimo narių. Pagrindiniu šių klausimų svarstyme paskirtas Biudžeto ir finansų komitetas. Projektą Seimo posėdyje numatoma svarstyti lapkričio 9 d.

 

Parengė   

Informacijos ir komunikacijos departamento

Spaudos biuro vyriausioji specialistė

Saulė Eglė Trembo

Tel. (8 5)  239 6203, el. p. [email protected]

       Naujausi pakeitimai - 2021-09-14 13:05
       Eglė Saulė Trembo