Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Visuomenei ir žiniasklaidai

Seimas priėmė Juridinių asmenų nemokumo įstatymą

2019 m. birželio 13 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Seimas, 99 parlamentarams vieningai balsavus už, priėmė Juridinių asmenų nemokumo įstatymą (projektas Nr. XIIIP-2777(2), kuriuo sprendžiamos juridinių asmenų nemokumo teisinio reguliavimo taikymo problemos, lemiančios ilgą procesų trukmę, nedidelę grąžą kreditoriams, nesinaudojimą verslo išsaugojimo galimybėmis. Šiuo teisės aktu tikimasi padidinti nemokumo procesų efektyvumą ir sudaryti sąlygas išsaugoti gyvybingą verslą.

Priimtomis pataisomis tobulinamas atlyginimo nemokumo administratoriui, turto pardavimo, bankroto proceso terminų, nemokumo procesų dalyvių ginčų nagrinėjimo ir kitų klausimų reguliavimas, spartinamos bankroto procedūros. Pasak Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkės Agnės Širinskienės, tikimasi, kad bankroto administravimo terminas sumažės maždaug nuo 2,5 iki 1,5 metų.

Kartu sudaromos prielaidos kreditorių reikalavimų tenkinimui didesne apimtimi, skatinant finansinių sunkumų turinčių, tačiau perspektyvių juridinių asmenų restruktūrizavimą, juridinio asmens ir kreditorių neteisminius susitarimus, didinant nemokumo proceso išlaidų kontrolę, susiejant nemokumo administratoriaus atlygį su grąža kreditoriams.

„Atsiranda galimybės plačiau taikyti restruktūrizavimą. Keičiama nemokumo samprata, pagal kurią nemokumas nebereikš neišvengiamo bankroto. Įmonės, kurios dar yra gyvybingos, galės išlaikyti savo verslą nebankrutuodamos, bet keisdamos verslo profilį ir pan. Taip pat didėja kreditorių įsitraukimas į bankroto administravimo procesą, kartu didėja ir jų galimybės kontroliuoti administravimą, kreditoriams bus pristatomi ir restruktūrizavimo planai“, – Seimo Spaudos biurui sakė A. Širinskienė. Komiteto vadovė pažymi, kad siekiant įgyvendinti restruktūrizavimo planą, jo projektui turės pritarti restruktūrizavimo plano paveikiami kreditoriai grupėse. Šis planas būtinas, siekiant iškelti restruktūrizavimo bylą, kuri iškeliama, kai teismas ta pačia nutartimi iškelia restruktūrizavimo bylą ir patvirtina restruktūrizavimo planą.

Įtvirtintas naujas nemokumo administratorių priežiūros modelis, apjungiant bankroto ir restruktūrizavimo administratorių profesijas į vieną ir iš valstybinės priežiūros pereinant į pusiau valstybinę, sukuriant nemokumo administratorių savivaldą.

Juridinių asmenų nemokumo įstatyme nustatyti nemokumo proceso principai.

Efektyvumo principas reiškia, kad nemokumo procese turi būti išlaikyta pusiausvyra tarp finansinių sunkumų turinčio juridinio asmens ir kreditorių interesų, siekiant kuo didesnio kreditorių reikalavimų tenkinimo per pagrįstai trumpiausią laikotarpį.

Įtvirtintas kreditorių lygiateisiškumo principas, reiškiantis, kad panašaus pobūdžio reikalavimus turintiems kreditoriams suteikiamos lygios galimybės dalyvauti nemokumo procese, siekiant savo reikalavimų tenkinimo ir ginant kitas savo teises ir teisėtus interesus.

Įstatyme apibrėžtas skaidrumo principas reiškia, kad informacija apie nemokumo procesą būtų laiku prieinama visiems nemokumo procese dalyvaujantiems asmenims, išskyrus atvejus, kai reikia apsaugoti teisės aktais saugomus asmens duomenis ar komercinę (gamybinę) paslaptį sudarančią informaciją.

Taip pat nustatyti teisėjo vadovavimo procesui ir profesionalumo principai.

 

Parengė

Informacijos ir komunikacijos departamento

Spaudos biuro vyriausioji specialistė

Saulė Eglė Trembo

Tel. (8 5)  239 6203, el. p. [email protected]

       Naujausi pakeitimai - 2019-06-13 11:17
       Eglė Saulė Trembo