Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Visuomenei ir žiniasklaidai

Audito komitetas: socialinė parama nepasiekia tų žmonių, kuriems ji būtina

2019 m. rugsėjo 25 d. pranešimas žiniasklaidai

 

 

 

Seimo Audito komitetas 2019 m. rugsėjo 25 d. posėdyje svarstė Valstybės kontrolės ataskaitą „Ar socialinė  parama užtikrina skurdžiai gyvenančių asmenų minimalius vartojimo poreikius ir skatina įsitraukti į darbo rinką“, kuri atskleidė, kad Lietuvos socialinės paramos sistema yra neefektyvi, o savivaldybės, vykdydamos savarankiškąsias funkcijas socialinės paramos srityje, dažnai net neužtikrina, kad parama pasiektų ypač tuos, kuriems tokia pagalba iš tiesų būtina.

Posėdžio metu kartu su Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovais diskutuota apie būdus ir priemones, kad informacinė sklaida apie socialinę paramą būtų prieinama ir pakankama, o atvejo vadyba galėtų būti reali pagalba žmogui nepasiklysti socialinės paramos sistemoje. Komitetas pasiūlė ministerijos atstovams aktyviau dalintis su savivaldybėmis gerosios praktikos pavyzdžiais ir pasiteisinusiomis priemonėmis, prisidedančiomis prie socialinės paramos efektyvumo didinimo, ir parengti aktualią bei patikimą informaciją apie visas socialinės paramos rūšis, jų teikimo ir gavimo sąlygas, kuri būtų skelbiama savivaldybių interneto puslapiuose.

Komiteto pirmininkė Ingrida Šimonytė akcentavo, kad šiuo metu esama piniginės paramos forma, neinvestuojant, neanalizuojant ir kompleksiškai netaikant kitokių paramos formų, iškreipia pačią paramos esmę. Pirmiausia reikia kelti tikslą, kad mažėtų remtinų asmenų, nes šiuo metu esama socialinės paramos sistema demotyvuoja žmones. Todėl savivaldybės pirmiausia turėtų teikti tokias socialines paslaugas, kurios motyvuotų galinčius dirbti socialinės paramos gavėjus  padėtų integruotis į darbo rinką bei keisti jų požiūrį.

Komitetas, atkreipdamas dėmesį į tai, kad parama būstui yra viena iš  socialinės paramos formų ir reaguodamas į viešoje erdvėje pasirodžiusią informaciją apie galimai neteisėtus ir neefektyvius savivaldybių turto naudojimo atvejus, pasiūlė Savivaldybių kontrolierių asociacijai kartu su Valstybės kontrole atliekant bendrą auditą dėl savivaldybių nekilnojamojo turto, atkreipti ypatingą dėmesį į savivaldybių socialinio būsto fonde esančio būsto naudojimo efektyvumą ir  teisėtumą. Taip pat nutarta kreiptis į Generalinę prokuratūrą siūlant įvertinti Neringos savivaldybės socialinio būsto fondo turimo turto naudojimo teisėtumą ir galimai padarytos žalos savivaldybės biudžetui, taip pat į Valstybinę mokesčių inspekciją, kad įvertintų ar šie asmenys, kurie verčiasi tokių būstų subnuoma, yra sumokėję mokesčius.

Audito komitetas, įvertinęs socialinės paramos aktualumą ir svarbą šalies mastu, nutarė tęsti šio klausimo parlamentinę kontrolę ir posėdyje priėmė sprendimą „Dėl efektyvesnės socialinės paramos užtikrinimo“.

 

Kontaktinis asmuo:

Seimo Audito komiteto pirmininkė

Ingrida Šimonytė, tel. (8 5) 239 6978

 

       Naujausi pakeitimai - 2019-09-26 08:58
       Jolanta Anskaitienė