Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Visuomenei ir žiniasklaidai

AK siūlo sporto finansavimui numatytas lėšas skirstyti ne per Sporto rėmimo fondą, o per atskirą valstybės biudžeto programą

2019 m. spalio 24 d. pranešimas žiniasklaidai

 

 Atsižvelgdama į viešojoje erdvėje pateiktą informaciją dėl galimai neskaidriai paskirstytų Sporto rėmimo fondo lėšų, Seimo Antikorupcijos komisija (AK) spalio 23 d. posėdyje apsvarstė galimas korupcijos apraiškas skirstant šio fondo lėšas.

 Klausimo svarstymą taip pat sąlygojo Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) parengta antikorupcinio vertinimo išvada dėl sporto projektų finansavimą reglamentuojančių teisės aktų. Atlikusi šių teisės aktų antikorupcinį vertinimą STT nustatė, kad kai kurios jų nuostatos ir reglamentuojamos procedūros nėra pakankamai išsamios, gali būti interpretuojamos ir taikomos nevienareikšmiškai, o tai lemia palankesnes sąlygas neskaidrumui ir korupcijos pasireiškimo galimybei.

Nustatyta, kad nėra išsamiai reglamentuota paraiškų finansavimui gauti vertintojų ir ekspertų skyrimo tvarka, taip pat neviešinamas ekspertų sąrašas. Ekspertams keliamas reikalavimas nebūti susijusiam su pareiškėju ar partneriu, tačiau ekspertai gali turėti ryšių su juos paskiriančiais atsakingais darbuotojais – ekspertais gali būti samdomi pavaldūs ar kitais santykiais susiję asmenys. Tokiu atveju priimami sprendimai keltų abejonių dėl nešališkumo, objektyvumo ir skaidrumo. Nustatyta, kad pagal esamą reglamentavimą, tas pats pareiškėjas gali teikti penkias paraiškas finansavimui gauti pagal nurodytas remtinas sporto sritis.

Išanalizavus sporto projektus, kuriems buvo skirtas finansavimas šiais metais visose penkiose remtinose srityse, nustatyta, kad kai kuriems pareiškėjams parama skirta kelis kartus už iš esmės identiškas projekto veiklas. Tai ydinga tiek antikorupciniu, tiek konkurenciniu požiūriu, nes sukuria nelygias sąlygas pareiškėjams gauti finansavimą, taip pat neišvengiama dvigubo finansavimo rizika. STT pastebėjo, kad nėra aišku, kas ir kokia tvarka priima sprendimą dėl galutinio projektui skirto finansavimo dydžio. Kritiškai vertinamas ir labai žemas projekto praeinamumo balas vertinant projekto atitikimą specialiesiems sporto projektų kriterijams.

Susipažinusi su posėdžiui pateiktais dokumentais ir išklausiusi Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, Centrinės projektų valdymo agentūros bei STT atstovų paaiškinimus, komisija nutarė siūlyti Vyriausybei  sporto finansavimui numatytas valstybės biudžeto lėšas skirstyti ne per Sporto rėmimo fondą, o per atskirą valstybės biudžeto programą, taip pat numatyti kitas būtinas priemones įgyvendinant STT pasiūlymus. Komisija nutarė šio klausimo parlamentinę kontrolę tęsti.

 

 

Antikorupcijos komisijos pirmininkas

Ričardas Juška, mob. 8 668 42 144

 

       Naujausi pakeitimai - 2019-10-24 13:42
       Jolanta Anskaitienė