Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Visuomenei ir žiniasklaidai

Seimo nario Algio Strelčiūno pranešimas: „Suvaldyti Vilniaus kamščius. Misija neįmanoma?“

2019 m. lapkričio 28 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Transporto spūstys Vilniuje ir vietų automobiliams statyti trūkumas – tai nesibaigiančios temos, kurioms iki šiol niekaip nerandama tinkamo sprendimo. Vilniaus miesto savivaldybė yra atsakinga ne tik už vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūrą, transporto infrastruktūros objektų projektavimą, statybą, bet ir saugaus eismo sąlygų užtikrinimą. Savivaldybės sprendimai, siekiant padidinti transporto pralaidumą ir didinti eismo saugumą mieste, neduoda norimų rezultatų.

 

Žiedinių sankryžų pertvarka

 

Vilniaus miesto savivaldybei inicijavus žiedinių sankryžų pertvarką ir vietoj trijų eismo juostų, padarius dvi, spūstys pagrindinėse Vilniaus miesto žiedinėse sankryžose –  Konstitucijos pr. ir Geležinio Vilko bei T. Narbuto ir Olandų g. sankryžose (šalia šv. Petro ir Povilo bažnyčios) – akivaizdžiai padidėjo. Štai, pavyzdžiui, sumažinus eismo juostas Savanorių prospekto žiedinėje sankryžoje, Vilniaus vakariniame aplinkkelyje kiekvieną rytą nusidriekia dar didesnės automobilių eilės nei iki žiedinės sankryžos rekonstrukcijos. Kyla klausimas, ar spūstys didėja tik dėl rudenį kasmet padidėjančių transporto priemonių skaičiaus gatvėse, ar ir dėl atnaujintų žiedinių sankryžų. Natūralu, kad sumažinus eismo juostas, sumažėja ir transporto priemonių pralaidumas, dėl to sulėtėja automobilių eismas, taip sudarydamas dar didesnes transporto priemonių spūstis gatvėse.

 

Eismo juostas ne mažinti, o didinti

 

Vienas iš sprendimo būdų, galintis padėti sumažinti eismo spūstis, galėtų būti sankryžų, taip pat ir žiedinių, platinimas įrengiant papildomas kelio juostas. Taip pat, norint susigrąžinti prarastas kelio juostas, reikėtų įrengti papildomas nuovažas (gatves) šalia žiedinių sankryžų. Tai tik keli būdai, kuriais nors iš dalies būtų išspręsta transporto mazgo pralaidumo problema.

 

Autobuso juostomis – ne piko metu

 

Šiuo metu Vilniuje autobusų juostomis lengviesiems automobiliams važiuoti draudžiama. Šios juostos padeda viešajam transportui lengviau judėti miesto gatvėmis, vis dėlto, mano nuomone, autobusų juostas galima būtų išnaudoti efektyviau. Pavyzdžiui, didinti automobilių pravažumą leidžiant automobilių eismą autobusų juostomis ne piko metu, o riboti tik ryte, nuo 7 val. iki 9 val., ir vakare – nuo 16 val. iki 19 val.

 

Informaciniai stendai žiedinėse sankryžose

 

Rugpjūčio pradžioje Vilniuje vairuotojus pasitiko išankstinė informacija apie eismo tvarką žiedu, kad jie galėtų iš anksto užsiimti reikiamą eismo juostą prieš įvažiuodami į žiedinę sankryžą. Šiuo metu sostinėje prie Savanorių, Laisvės prospektų, Geležinio Vilko ir Tūkstantmečio gatvių žiedinės sankryžos vairuotojai mato stendus, iš anksto informuojančius apie laukiančius eismo pakeitimus. Kuo anksčiau vairuotojai pastebi ir supranta, kaip reikės įvažiuoti ir judėti priešakyje esančiame žiede, tuo mažiau klaidų jie daro. Atsižvelgę į ženklus dauguma eismo dalyvių iš anksto pasirenka teisingą judėjimo juostą ir sklandžiai įveikia sankryžą, taip sumažindami avaringų situacijų skaičių tokio tipo sankryžose.

 

Priemonės transporto spūstims mažinti

 

Kitos priemonės transporto spūstims mažinti – tai skirtingų lygių sankryžų įrengimas, kelių įrengimas (Šiaurinė gatvė), aplinkkelių įrengimas, papildomų žiedinių sankryžų įrengimas. Štai, pavyzdžiui, transporto srautų reguliavimui Gariūnų sankryžoje arba Titnago g. žiedinė sankryža padėtų padidinti transporto pralaidumą ir taip išvengti spūsčių.

Atsižvelgdamas į susidariusią situaciją, lapkričio mėnesį Seime įregistravau pasiūlymą skirti papildomą 1 mln. eurų specialiąją tikslinę dotaciją Vilniaus miesto infrastruktūrai gerinti.

 

Daugiau informacijos:

Seimo narys

Algis Strelčiūnas

Tel. (8 5) 239 6608

El. p. [email protected]

 

 

 

       Naujausi pakeitimai - 2019-11-28 12:21
       Monika Kutkaitytė