Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Seimo nariai

Seimo Pirmininko pavaduotojo Vytauto Mitalo pranešimas: „Švietimo pokyčiai vienaragių amžiuje: ko reikia, kad Lietuva taptų milijardinės švietimo technologijų rinkos lydere?“

                   

2022 m. sausio 17 d. pranešimas žiniasklaidai 

 

Pagal startuolių skaičių milijonui gyventojų Lietuva yra ketvirta pasaulyje, o pažangiausios technologijos gali padėti išspręsti Lietuvą kamuojančias švietimo problemas. Apie tai, kaip pasiekti laukiamų švietimo pokyčių ir Lietuvai tapti milijardinės švietimo technologijų ekosistemos lydere, diskutuota Seime vykusioje konferencijoje „Švietimas vienaragių amžiuje: kaip pasieksime EdTech transformaciją 2022-aisiais?“

Diskusijos organizatoriaus, Seimo Pirmininko pavaduotojo Vytauto Mitalo teigimu, šiandien tradicinio masinio švietimo jau negana – skirtumai tarp žmonių yra didžiuliai, skiriasi ir poreikiai, dėl to mokymas vis labiau individualizuojamas. 

„Turime padėti kiekvienam žmogui pasiekti ne įsivaizduojamą viduriuką, bet užtikrinti jo poreikius geriausiai atitinkantį švietimą. Nors geresnio pagalbininko, nei mokytojas, nėra, švietimo technologijos čia gali tapti pagrindiniu kokybiniu virsmu, pakeisti dalį priemonių, papildyti jas, galų gale pasitikrinti, ar tradicinis švietimas dar veikia“, – sakė V. Mitalas. 

Seimo kanceliarijos nuotrauka

 

Konferencijoje dalyvavę EdTech Lithuania bendruomenės nariai, Seimo, Vyriausybės ir mokyklų atstovai sutarė, kad, nors iššūkių daug – švietimo skaitmeniniai pokyčiai yra strateginis prioritetas. 

„65 proc. vaikų, kurie pradeda eiti į mokyklą šiandien, dirbs tokius darbus, kurių šiandien dar nėra. 150 milijonų naujų darbo vietų, susijusių su technologijomis, atsiras per artimiausius 5 metus. EBPO duomenimis, daugiau kaip 40 proc. darbo vietų Lietuvoje gali būti automatizuotos arba yra didelių pokyčių rizikos grupėje. Taigi, švietimo technologijų plėtra yra neišvengiamas iššūkis, dėl kurio turime susitelkti visi“, – savo pranešime teigė EdTech Lithuania bendruomenės vadovas Šarūnas Dignaitis.

Verslininkas, inovatorius Vladas Lašas pabrėžė, kad Lietuva šiandien yra net ketvirta pasaulyje pagal startuolių skaičių, tenkančių vienam milijonui gyventojų: mus lenkia tik Estija, Izraelis ir Jungtinės Valstijos. Anot jo, pirmojo Lietuvos vienaragio „Vinted“ vertė yra dvigubai didesnė už, pavyzdžiui, energetikos įmonės „Ignitis“, o bendra šalies startuolių vertė viršija 10 milijardų. Startuoliai vien per praėjusius į Lietuvą atnešė beveik pusę milijardo investicijų. 

Seimo kanceliarijos nuotrauka

 

„Be edukacinių technologijų mes niekaip nepavysime geriausias technologijas turinčių šalių. Tai puiki galimybė patiems čia, Lietuvoje, sukurti dalykus, kurie reikalingi ne tik mums, bet kuriais taip pat galime padėti keisti konservatyvią švietimo sritį visame pasaulyje. Tai didelė galimybė, sulaukianti daug investicijų. Jei 2016 m. Europoje į švietimo technologijų (EdTech) startuolius buvo investuota apie 100 milijonų eurų, tai praėjusiais metais – daugiau 2 kaip milijardai eurų, investicijos išaugo 20 kartų. Taip augančių investicijų reikia mūsų švietimo sistemai“, – pabrėžė V. Lašas. 

Tarptautinės švietimo inovacijų nevyriausybinės organizacijos Nordic EdTech Forum N8 vadovas, keturių EdTech kompanijų įkūrėjas Martas Aras (Märt Aro), kalbėdamas apie Estijos patirtį, pabrėžė švietimo technologijų kūrėjų, naudotojų ir valdžios institucijų bendradarbiavimo svarbą.  

„Estijoje esame įsitikinę, kad švietimo technologijų plėtra – visų interesas. Vienas pagrindinių tikslų – suasmenintas mokymas, čia mums itin pasitarnauja švietimo technologijos. Pavyzdžiui, Suomijoje sukurta programėlė, padedanti mokyti vaikus su skaitymo sutrikimais, parodė, kokių gerų rezultatų galime pasiekti technologijų pagalba. Ne tik mokymosi rezultatai tokie pat geri, kaip dirbant tiesiogiai su mokytoju: taip pat sutaupoma iki 1500 kartų sąnaudų, palyginus, jei būtų mokomasi vien su mokytoju“, – pasakojo pranešėjas iš Estijos. 

Diskusijos organizatorius V. Mitalas taip pat pabrėžė, kad siekiant pokyčių reikia politinio dėmesio: tema turi nuolat būti dėmesio centre, reikalinga vertinti progresą.

„Ne be reikalo skaitmeninė švietimo transformacija yra viena pagrindinių Vyriausybės strateginių reformų. Prognozuojama, kad pasaulinė EdTech rinka per artimiausius penkerius metus pasieks 400 milijardų JAV dolerių. Lietuva turi tai išnaudoti ir būtų pokyčių ašimi“, – diskusiją apibendrino Seimo Pirmininko pavaduotojas.

Seimo kanceliarijos nuotrauka

 

Daugiau informacijos:

Seimo Pirmininko pavaduotojo Vytauto Mitalo patarėja

Asta Narmontė

Mob. 8 620 22 200, el. p. asta.narmontė@lrs.lt

 

   Naujausi pakeitimai - 2022-01-17 13:53
   Monika Kutkaitytė