Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Seimo nariai

Seimo narės I. Pakarklytės pranešimas: „Nuo balandžio Lietuva gali likti be tarpmiestinių autobusų“

2023 m. kovo 8 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienosSeimo nuotraukosSeimo transliacijos ir vaizdo įrašai)

Seimo kanceliarijos archyvo nuotrauka

 

Dar praėjusių metų lapkritį Seimą pasiekė Kelių transporto kodekso įstatymo projektas, numatantis naujas taisykles, kaip bus licencijuojamas keleivių vežimas tarpmiestiniais autobusais. Tačiau šis projektas užstrigo Seimo Ekonomikos komitete. Esamos sutartys su vežėjais galioja iki kovo 31 d., o Lietuvos transporto saugos administracija neturi jokio teisinio pagrindo sutartims su vežėjais pratęsti.

Laisvės frakcijos narė Ieva Pakarklytė, stebėdama, kaip Seimo Ekonomikos komitete yra vilkinamas tolimojo susisiekimo autobusais reglamentavimo tobulinimas, tikina, kad yra didelė galimybė, jog nuo balandžio 1 d. kitų miestų pasiekti autobusu nebepavyks.

„Pastebiu tendencingumą ir klausimo piktybišką vilkinimą. Projektas Seimui pateiktas lapkričio 3 d., po pateikimo Ekonomikos komitete svarstytas gruodžio 14 d., bet posėdžio metu pirmininko Kazio Starkevičiaus prašymu buvo padaryta pertrauka. Klausimas per tris mėnesius iš naujo taip ir nebuvo apsvarstytas, balsavimas komitete taip ir neįvyko. Manau, kad šis projektas yra užstrigęs dirbtinai, nes net ir pirmininko K.  Starkevičiaus pertrauka buvo padaryta labai keistomis aplinkybėmis“, – tikina Seimo narė I. Pakarklytė.

Pasak parlamentarės, Seimas dėl tolimojo susisiekimo autobusais reglamentavimo tobulinimo jau turėjo  būti apsisprendęs. Seimo narė teigia, kad „praeitos“ visos instancijos, teismo sprendimu pripažinta, jog pokyčių įgyvendinimui reikalingas ne tik susisiekimo ministro įsakymas, bet ir įstatymų pakeitimai Seime, kurie užstrigo Ekonomikos komitete.

„Įstatymo projekte numatyti pakeitimai keičia situaciją tolimojo susisiekimo rinkoje, todėl natūralu, kad jie mažiausiai laukiami šiuo metu didžiausių rinkos dalyvių – „Kautros“ ir „Toks“. Vis dėlto, siekis patenkinti rinkos dalyvių interesus negali būti aukščiau, nei skaidrus, konkurencingas ir aiškus tarpmiestinio susisiekimo organizavimas. Apmaudu, kad dėl vilkinamo projekto gali labiausiai nukentėti keleiviai“, – sako parlamentarė.

Teikiamų pataisų tikslas – licencijuoti keleivių vežimą tarpmiestiniais autobusais, kad visiems rinkos dalyviams būtų taikomos aiškios taisyklės ir lygi konkurencija.

Primename, kad 2020 m. liepą Konkurencijos taryba savo nutarimu įpareigojo Lietuvos transporto saugos administraciją organizuoti konkursus naujiems vežėjams parinkti ir nutraukti 42 sutartis, kurios su vežėjais buvo pratęstos be jokių konkursų.

Nepaisant vėliau vykusių teisinių ginčų, įpareigojimas organizuoti konkursus niekur nedingo.

 

Daugiau informacijos:

Aurelija Karaliūtė-Kamičaitė

Seimo Laisvės frakcijos atstovė spaudai

Mob. 8 638 61 646

El. p. [email protected]

   Naujausi pakeitimai - 2023-03-08 16:12
   Jolanta Anskaitienė