Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Seimo nariai

Seimo nario Andriaus Bagdono pranešimas: „Mėnuo iki pavasario: dviratininkų, paspirtukininkų laukia naujos taisyklės“

2024 m. sausio 26 d. pranešimas žiniasklaidai (daugiau naujienų)

 

Praėjusiais metais Seimui pakeitus pluoštą mikrojudumo taisyklių, šiais metais dviračiai, paspirtukininkai ir kiti eismo dalyviai gatvėmis, takais, šaligatviais riedės pagal naują reguliavimą. Kaip savivaldybės ir patys vairuotojai pasiruošę pokyčiams, atsakys mikrojudumo konferencija pirmadienį.

Anot konferencijos rengėjo liberalo Andriaus Bagdono, artėjant mikrojudumo sezonui, verta atnaujinti žinias – ypač nuo sausio 1 d. įsigalėjusį reguliavimą užtikrinančioms savivaldybėms. „Norime, kad pavasaris neužkluptų mikrojudumo priemonių vairuotojų nepasiruošusių. Sugrįžus dviračiams ir paspirtukams, kils nemažai klausimų, pavyzdžiui, kas tikrins, kad elektriniai paspirtukai iki 1 KW galios neviršytų nustatyto greičio iki 20 km/h“, – sako Seimo narys.

Jo pastebėjimu, praėjusiais metais kai kurių politikų iniciatyvos perlenkė lazdą, tačiau Seimui užteko blaivaus proto nustatyti daugmaž liberalų ir pažangų reguliavimą. „Nedaug trūko, kad Seimas būtų uždraudęs važiuoti dviračiu šaligatviais! Vis dėlto bendromis pastangomis pavyko sukurti reguliavimo pusiausvyrą, kad ir automobilių vairuotojai liktų laimingi, ir dviratininkai su paspirtukininkais nebūtų pastatyti į pavojų. Einame teisingu keliu: užuot draudę naujus judėjimo būdus, kaip atsitiko Paryžiuje ar kitose sostinėse, ieškome būdų, kad miesto erdvėje išsitektų judumo priemonių įvairovė“, – pabrėžia A. Bagdonas.

Jis atkreipia dėmesį, kad didžiausia atsakomybė nustatant darnias taisykles darniais judumo būdais priklauso ne tik nuo pačių vairuotojų – ypač didelę reikšmę turi savivaldos požiūris ir verslo prisitaikymas. „Užuot paspirtukus pavertęs pabaisomis, pernai Vilnius konfliktinius ir riziką keliančius atvejus išsprendė tam tikras gatves palikdamas tik pėstiesiems. Atitinkamai adaptuojasi mikrojudumo verslas: atsižvelgdamas į sąlygas ir reikalavimus, riboja jų transportu važiuojančių nuomininkų greitį. Tai – geros praktikos pavyzdžiai, kuriuos privalome tobulinti. Jau supratome, kad paryžietiškas scenarijus drausti Lietuvos miestams netinka“, – sako Liberalų sąjūdžio frakcijos narys.

Pirmadienį konferencijoje apie mikrojudumo ir dviračių reglamentavimo pokyčius nuo 2024-ųjų pasisakys Susisiekimo ministerijos tarnautojai, savivaldybių ir verslo atstovai, nevyriausybininkai.

 

Daugiau informacijos:

Andrius Bagdonas

Liberalų sąjūdžio frakcijos narys

Ekonomikos komiteto narys

Tel.: (8 5) 209 6646, mob. 8 600 22 021

El. p. [email protected]

   Naujausi pakeitimai - 2024-01-26 10:24
   Monika Kutkaitytė