Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Seimo nariai

Seimo nario A. Bagdono pranešimas: „Nėra kur trauktis: techninės apžiūros liberalizavimo iššūkis grįš į Seimą“

2024 m. vasario 28 d. pranešimas žiniasklaidai (daugiau naujienų)

 

Seimo narys Andrius Bagdonas

Seimo kanceliarijos archyvo nuotraukos

 

„Artėjančioje Seimo pavasario sesijoje teks dar kartą teikti įstatymą, kuriuo naikinami automobilių techninę apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ir paplitimo šalyje ribojimai“, – teigia Seimo Ekonomikos komiteto narys liberalas Andrius Bagdonas. Poreikį keisti reguliavimą konstatuoja Konkurencijos taryba.

Trečiadienį Seimo Ekonomikos komitetą pasiekusiame rašte Konkurencijos taryba pabrėžia, kad automobilių techninės apžiūros paslaugas teikiančių įmonių skaičius, paskirstymas ir atrankos reguliavimas turėtų būti nustatytas įstatymu, o ne poįstatyminiais aktais, kaip yra dabar.

Pernai, gruodžio 19 d. A. Bagdonui pirmą kartą teikiant techninės apžiūros monopoliją naikinantį Transporto veiklos pagrindų įstatymą, Seimas 12 balsų persvara jo pataisos nepalaikė. Seimo statutas tą patį įstatymą leidžia grąžinti į posėdį praėjus pusmečiui arba surinkus penktadalio parlamentarų parašus.

„Konkurencijos taryba dar kartą įvardijo ydą, kurią mėginome ištaisyti: techninės apžiūros veiklą vykdančių įmonių skaičiaus ir jų išsidėstymo suvaržymas riboja konkurenciją. Jeigu dabartinis Seimas gerbia konkurencijos teisę, šį kartą techninės apžiūros rinkos liberalizavimą turėtų vertinti rimčiau ir jam pritarti“, – sako A. Bagdonas.

Anot Konkurencijos tarybos, nėra pagrindo teigti, kad padidinus konkurenciją, techninės apžiūros paslaugos teikimo sąlygos pablogėtų, kaip tik atvirkščiai: išskirtinėmis sąlygomis veikiančios įmonės „turi mažiau paskatų gerinti savo tiekiamų prekių kokybę, mažinti jų kainą ar tobulinti jų teikimo būdus“. Kartu Konkurencijos taryba siūlo reguliavimo pokyčius: vietoje ribojimų, pavyzdžiui, periodiškai atrinkti įmones konkurso būdu.

A. Bagdono žodžiais, išlaisvinus techninės apžiūros paslaugų rinką, automobilius galėtų tikrinti daugiau valstybės akredituotų įmonių arčiau vairuotojų namų. „Šiandien nustačius menką automobilio trūkumą, apie pusė vairuotojų turi ieškoti autoserviso ir pakartoti techninę apžiūrą. Siūlau įteisinti paprastesnes procedūras, kad vairuotojai toje pačioje vietoje galėtų ir pašalinti trūkumus, ir gauti leidimą dalyvauti eisme“, – sako Seimo narys.

Lietuvos teritorija į 10 techninės apžiūros zonų buvo suskirstyta dar 1993 m. pagal Susisiekimo ministerijos tvarką, kuri iš esmės galioja iki šiol.

 

Kontaktinis asmuo:

Andrius Bagdonas

Liberalų sąjūdžio frakcijos narys

Ekonomikos komiteto narys

Mob. tel.: 8 600 22021

Tel. (8 5) 239 6646

El. p.: [email protected]

 

   Naujausi pakeitimai - 2024-02-28 14:28
   Jolanta Anskaitienė