(Kreiptis į Seimo Pirmininkę ir Seimo valdybą, kad būtų kuo greičiau sušaukta neeilinė Seimo sesija būtiniems klausimams spręsti, kai tik reikiamus įstatymų projektus (Teisės aktų informacinėje sistemoje Nr. 24-1018: Akcizų įstatymo Nr. IX-569 1, 2, 3, 27, 35, 36, 37, 38, 39, 41, 43, 53, 58(1), 59 straipsnių, II skyriaus penktojo skirsnio pakeitimo, įstatymo papildymo nauju 3 priedu ir 40 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo Nr. XIV-1933 7, 9, 12 ir 19 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas; Akcizų įstatymo Nr. IX-569 9, 37 ir 39 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas) Vyriausybė pateiks Seimui.)
(Komitetas, posėdyje išklausęs Žemės ūkio ministerijos ir Lietuvos žemės ūkio bendrovių asociacijos atstovų pateiktą informaciją, siūlo: 1. Žemės ūkio ministerijai, nustatant ekoschemų avansus, kai trūksta lėšų, proporcingai ir tolygiai mažinti visų kompleksinių ekoschemų įkainius. 2. Grįžti prie šio klausimo svarstymo artimiausiuose Komiteto posėdžiuose, pakviečiant ir Nacionalinės mokėjimo agentūros atstovus.)
(Komitetas, išklausęs informaciją apie Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos prie Aplinkos ministerijos (toliau – VSTT) parengtus Natūralių pievų ir ganyklų, pelkių ir šaltinynų žemėlapius (toliau – Žemėlapiai); įvertinęs tai, kad VSTT duomenimis, tenkinant viešąjį interesą, vadovaujantis Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymu, Žemėlapiai bus tvirtinami be žemės savininkų, valstybinės ar savivaldybės žemės patikėtinių sutikimo (kurių nuosavybėje numatoma taikyti specialiąsias žemės naudojimo sąlygas ir tokių savininkų VSTT duomenimis – apie 300 tūkst.); pabrėždamas, kad Žemėlapiai buvo parengti nuotoliniu būdu, jų rengimo ir tvirtinimo proceso sutelkimas vienos institucijos (VSTT) žinioje yra ydingas, nes vykdomas vienašališkai, užkertant kelią žemės ūkio subjektams dalyvauti Žemėlapio ribų braižymo, keitimo procesuose; pažymėdamas, kad šis procesas daugeliui žemės ūkio subjektų sąlygos ženklius žemės naudojimo ūkinei veiklai ribojimus; atkreipdamas dėmesį į tai, kad pagal Konstitucinio Teismo doktriną viešasis interesas, kaip bendras valstybės, visos visuomenės ar visuomenės dalies interesas, turi būti derinamas su individo autonominiais interesais, nes ne tik viešasis interesas, bet ir asmens teisės yra konstitucinės vertybės (Konstitucinio Teismo 1997 m. gegužės 6 d., 2004 m. gruodžio 13 d. nutarimai), nutaria: 1. Siūlyti Aplinkos ministerijai atidėti Žemėlapių pasirašymo procesą iki kol Žemėlapiuose numatytos teritorijos bus suderintos su privačių žemių savininkais; parengti teisės aktų projektus, kuriais būtų užtikrintas privačios žemės savininkų dalyvavimas Žemėlapių rengimo procese ir prieš tvirtinant Žemėlapiai su žemės savininkais būtų suderinami pasirašytinai. 2. Siūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei, atsižvelgiant į tai, kad Žemėlapių nustatytas privačiuose žemės sklypuose ne tik ribos ūkinės veiklos galimybes, tačiau ir sąlygos finansinius praradimus (dėl negautų pajamų, kritusios žemės vertės ir kt.), pavesti atsakingoms institucijoms parengti ir su privačios žemės savininkais suderinti kompensacijų metodiką bei numatyti kompensavimui būtinas lėšas. )
(Nutarta kreiptis į Žemės ūkio ministeriją, kad teisės aktuose kuo greičiau būtų nustatytas aiškus dronų, naudojamų žemės ūkyje, teisinis statusas, jų įsigijimas pasinaudojant žemės ūkio programų parama, naudojimo galimybės ir tvarka. Iki šių metų lapkričio 30 d. priimti visus reikiamus teisės aktus arba pateikti jų projektus atsakingoms institucijoms. Taip pat, su socialiniais partneriais aptarti kokios medžiagos ir produktai galėtų būti leidžiami naudoti žemės ūkyje pasitelkiant dronus. )
(Komitetas, išklausęs posėdyje pateiktą informaciją, siūlo: 1. Žemės ūkio ministerijai įvertinti Lietuvos ekologinių ūkių asociacijos (toliau - LEŪA) pateiktą informaciją apie priežastis, stabdančias ekologinių ūkių plėtrą ir pateiktus pasiūlymus dėl ekologinio ūkininkavimo skatinimo (LEŪA 2023-08-16 raštas Nr. 230816-02). 2. Apie priimtus sprendimus informuoti Seimo Kaimo reikalų komitetą iki 2023 m. spalio13 d. )
(Atsižvelgiant į tai, kad 2023 m. liepos 14 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 2023/1465, kuriuo numatoma skubi finansinė parama žemės ūkio sektoriams, patyrusiems konkrečių problemų, darančių poveikį žemės ūkio produktų gamintojų ekonominiam gyvybingumui, Lietuvai skirta 10,66 mln. Eur ES paramos, ir į tai, kad valstybės narės, remdamosi objektyviais ir nediskriminaciniais kriterijais, gali skirti papildomą nacionalinę paramą, neviršydamos 200 proc. sumos: 1. Siūlyti Vyriausybei papildomai iš valstybės biudžeto skirti lėšų ūkininkams, patyrusiems nuostolių dėl pieno krizės, užtikrinant maksimalų leistiną 200 proc. nacionalinį prisidėjimą. 2. Siūlyti Žemės ūkio ministerijai peržiūrėti paramos schemą ir koreguoti 2023 m. ES paramos pieno gamintojams ekonominiam gyvybingumui išsaugoti administravimo taisyklių projektą, nustatant, kad parama būtų skiriama ne už pieną iki tam tikros kainos ribos, o už visas pienines karves, nediskriminuojant ūkių ir neiškraipant rinkos arba konkurencinių sąlygų. )
(1. Siūlyti Žemės ūkio ministerijai parengti veiksmų planą ekonominiams nuostoliams dėl sausros kompensuoti. Užtikrinti, kad iš anksto būtų imtasi priemonių mobilizuoti finansinius išteklius 2023 m. balandžio – birželio mėn. sausros padariniams kompensuoti. 2. Siūlyti Žemės ūkio ministerijai bendradarbiaujant su Aplinkos ministerija ir kitomis kompetentingomis institucijomis apsvarstyti galimybes steigti matavimo įrenginių tinklą objektyviam rodiklių surinkimui užtikrinti. )
(Siūlyti Žemės ūkio ministerijai sudaryti darbo grupę Lietuvos pozicijoms, pristatomoms ES darbo grupėse ir komitetuose, dėl Cheminių medžiagų saugos strategijos ir augalų apsaugos produktų teisės aktų, rengti. Užtikrinti, kad Europos Sąjungos institucijose pristatoma Lietuvos Respublikos pozicija būtų aptarta su mokslo, verslo ir ūkininkų atstovais.)
((Siūlyti Žemės ūkio ministerijai įvertinti galimybę atsisakyti Įstatymo įgyvendinimo ir pasiektų rezultatų įvertinimo pažymos privalomo pateikimo Seimui atsižvelgiant į tai, kad galiojanti Ūkio subjektų, perkančių–parduodančių žalią pieną ir prekiaujančių pieno gaminiais, nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymo 14 straipsnio nuostata sukuria perteklinę administracinę naštą))
(Kaimo reikalų komiteto pirmininkas V. Pranckietis pasiūlė Žemės ūkio ministerijai prie šio klausimo sugrįžti, apsvarstant savanorišką galimybę ūkininkams remti žemdirbių savivaldos asociacijas, tokiu būdu užtikrinant skaidresnį organizacijų finansavimą.)
(Pasiūlyta Žemės ūkio ministerijai: 1. Įvertinti visus gautus ir išsakytus socialinių partnerių pasiūlymus dėl parduodamo pieno kainos ir sukurti tokį kompensacinį mechanizmą, kuris tenkintų kuo didesnę daugumą pieno gamintojų. 2. Apsvarstyti visus gautus ir išsakytus socialinių partnerių pasiūlymus dėl parduodamo pieno kainos ir sukurtą kompensacinį mechanizmą Pieno taryboje. 3. Kuo greičiau teisės aktų nustatyta tvarka pateikti Seimui įstatymo projektą, nustatantį pieno sektoriuje veikiančių asmenų tarpusavio santykius ir atsiskaitymo tvarką. )
2017 m. rugsėjo 13 d. sprendimas DĖL UAB "ŠILUTĖS POLDERIAI" PRIVATIZAVIMO
SPRENDIMAS
DĖL UAB „ŠILUTĖS POLDERIAI“ PRIVATIZAVIMO
2017 m. rugsėjo 13 d. Nr. 110-S-25
Vilnius
Lietuvos Respublikos Seimo Kaimo reikalų komitetas, susipažinęs su Žemės ūkio ministerijos, Ūkio ministerijos, Šilutės rajono savivaldybės mero pateikta informacija, išklausęs Šilutės rajono savivaldybės administracijos, Aleksandro Stulginskio universiteto, Lietuvos melioracijos įmonių asociacijos atstovų nuomones, atsižvelgdamas į Šilutės rajone esančių polderių sistemos strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui, žemės ūkio veiklai ir gamtosaugai,
pažymi būtinybę neprivatizuoti UAB „Šilutės polderiai“.
S i ū l o Lietuvos Respublikos Vyriausybei:
- Apjungti Šilutės rajono, Klaipėdos rajono ir Pagėgių savivaldybių teritorijose esančių polderių sistemų eksploatavimo ir jų priežiūros darbų organizavimą bei koordinavimą;
- Įrašyti UAB „Šilutės polderiai“ į Lietuvos Respublikos strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių sąrašą, suteikiant jiems išimtines teises organizuoti polderių, turinčių strateginę reikšmę, eksploatavimo darbus;
- Užtikrinti polderių sistemos tinkamo aptarnavimo, siurblinių, sausinamojo tinklo ir kitų hidrotechninių įrenginių priežiūros, remonto ir rekonstrukcijos finansavimą, numatant galimybę šiems tikslams skirti lėšas taip pat ir iš Krašto apsaugos ministerijai ir Aplinkos ministerijai skirtų asignavimų;
- Reikalui esant inicijuoti Melioracijos įstatymo ir kitų įstatymų bei teisės aktų pakeitimo projektų parengimą ir pateikti juos svarstymui Seime;
- Apie šio sprendimo įgyvendinimo eigą informuoti Kaimo reikalų komitetą iki 2017 m. lapkričio 1 dienos.
Komiteto pirmininkas Andriejus Stančikas
Renata Činskienė