Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
XII Seimas (2016–2020 m.)

Seimo nario Kęstučio Pūko pranešimas dėl kreipimosi į Seimo Antikorupcijos komisiją

2017 m. balandžio 5 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Vakar, balandžio 4 d., kreipiausi į Seimo Antikorupcijos komisiją, kad ištirtų galimai nusikalstamus veiksmus Kauno m. savivaldybėje. Nors 2016 m. spalio 3 d. kreipiausi į Generalinę prokuratūrą ir prezidentūrą, tačiau iki šiol nebuvo imtasi jokių priemonių.

2016 m. spalio 3 d. Generalinei prokuratūrai buvo pateiktos Kauno m. savivaldybės teisės aktų kopijos „Dėl Miesto įvaizdžio stiprinimo srities viešųjų paslaugų teikimo projektų, finansuojamų Kauno miesto savivaldybės biudžeto lėšomis“ sąrašo patvirtinimo 2016 m. kovo 30 d.

Pateikti dokumentai liudija, kad 2016 m. kovo 30 d. Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas savo įsakymu Nr. A-880 savavališkai paskyrė VšĮ „Žalgirio krepšinio centras“ 1 915 000 eurų finansavimą iš savivaldybės biudžeto lėšų.

Šiam įsakymui kovo 30 d. administracijos direktoriui Gintarui Petrauskui buvo būtina turėti:

1. Savivaldybės mero Visvaldo Matijošaičio tos pačios dienos, t. y. 2016 m. kovo 30 d., potvarkiu Nr. M-79 sudarytos ekspertų darbo grupės ir jos darbo reglamento nustatyta tvarka ekspertų vertinimo dokumentus;

2. Komisijos siūlymus pagal Savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 2 d. sprendimu Nr. T-9 patvirtintus Viešųjų paslaugų teikimo projektų paraiškų atrankos ir finansavimo komisijos nuostatus.

Įvertinus nurodytus teisės aktus, nei ekspertų vertinimo anketų, nei Finansavimo komisijos siūlymų kovo 30 d. administracijos direktorius Gintaras Petrauskas negalėjo turėti ir neturėjo, apie ką liudija Kauno m. savivaldybės Teisės ir konsultavimo skyriaus vyriausioji specialistė Vlada Banevičienė, kuri savo prieraše administracijos direktoriaus įsakyme Nr. A-880 nurodė, kad nepateikti duomenys apie ekspertų vertinimą ir komisijos siūlymus.

Tikėtina, kad tolesnė įvykių eiga buvo tokia. Po 2016 m. kovo 31 d. atlikto savivaldybės 907 000 eurų mokėjimo VšĮ „Žalgirio krepšinio centras“ buvo pradėta rengti finansavimą pateisinančius dokumentus. Vienas skyriaus vadovas atnešė ekspertų pasirašytas vertinimo anketas, kuriose buvo įrašytos administracijos direktoriaus Gintaro Petrausko kovo 30 d. įsakyme Nr. A-880 nurodytos finansavimo sumos, t. y. 1 915 000 eurų.

Pažymėtina, kad jokio pagrindimo dėl 1 915 000 eurų finansavimo skyrimo VšĮ „Žalgirio krepšinio centras“ nėra.

Pastaba. Pažymėtina, kad nurodyti savivaldybės teisės aktai nesuteikia ekspertams jokių įgaliojimų finansiniais klausimais. Atkreiptinas dėmesys, kad jokiuose kituose ekspertų vertinimuose finansavimo klausimai neaptariami.

Kadangi Finansavimo komisijos posėdžio 2016 m. kovo 30 d. nebuvo, jokio protokolo taip pat nėra, todėl lygiagrečiai buvo renkami Finansavimo komisijos narių, pavadintų kovo 30 d. posėdžio dalyviais, parašai. Parašus rinko savivaldybės Plėtros programų ir investicijų skyriaus darbuotoja.

Tikėtina, kad galimai tokiu būdu ir buvo suklastoti ekspertų vertinimo anketos ir finansavimo komisijos posėdžio dokumentai.

Galima teigti, kad tokiu būdu Kauno miesto savivaldybėje, šiurkščiai pažeidžiant teisės aktus, klastojant dokumentus, iš savivaldybės biudžeto buvo pasisavinta 1 915 000 eurų.

Taip buvo pažeisti asmens, visuomenės, valstybės teisės ir teisėti interesai, taip pat ir viešasis interesas, nes Kauno miesto savivaldybė iki šiol nesiėmė jokių priemonių pažeidimams pašalinti.

Dar daugiau, Finansavimo komisijos pirmininkė Rasa Šnapštienė buvo paaukštinta į mero pavaduotojo pareigas, o Plėtros programų ir investicijų skyriaus vedėją Tadą Metelionį tarybos posėdyje administracijos direktorius Gintaras Petrauskas po savo ataskaitos viešai išgyrė už ypatingus darbinius pasiekimus.

Visa tai tapo įmanoma po Kauno apygardos prokuratūros Viešojo intereso gynimo skyriaus prokurorės Solveigos Gradzevičienės 2016 m. gruodžio 6 d. nutarimo atsisakyti taikyti viešojo intereso gynimo priemones.

Vienas iš prokurorės nutarimo motyvų:

„Kaip matyti, Apraše yra numatyti terminai tam tikrų veiksmų atlikimui, kurie yra apibrėžti  darbo dienomis. Tokia teisės normų formuluotė reiškia, kad atitinkamas veiksmas turi būti atliktas ne vėliau kaip per nurodytą dienų skaičių, todėl minėtų veiksmų ar procedūrų  atlikimas per trumpesnį, nei nustatytas maksimalus, terminą, negali būti vertinama kaip teisės aktuose numatytų terminų pažeidimas“.

Belieka papildyti, kad veiksmų procedūrų atlikimas per trumpesnį laiką, o šiuo atveju jų visiškas neatlikimas, yra skatinamas, ką ir matome.

Dar viena nutarimo konstatacija:

„Patikrinimo metu nebuvo gauta duomenų, patvirtinančių, jog VšĮ „Žalgirio krepšinio centras“ paraiškos vertinimas prieš teikiant Skyriui buvo pateiktas apsvarstyti  Ekspertų grupės posėdyje. Todėl konstatuotina, jog Reglamente numatyta vertinimo procedūra buvo atlikta nepilnai“.

Čia belieka papildyti, kad už tai, jog „vertinimo procedūra buvo atlikta nepilnai“ ekspertai vertinimo anketose abu kaip vienas pasiūlė organizaciją finansuoti 1 915 000 eurų.

Prašau pradėti tyrimą dėl galimai nusikalstamų veiksmų Kauno miesto savivaldybėje įgyvendinant priemonę „Dėl Miesto įvaizdžio stiprinimo srities viešųjų paslaugų teikimo projektų, finansuojamų Kauno miesto savivaldybės biudžeto lėšomis“ sąrašo patvirtinimo 2016 m. kovo 30 d.

Taip pat prašau atlikti tyrimą, siekiant nustatyti, kokių duomenų pagrindu Kauno apygardos prokuratūra atsisakė taikyti viešojo intereso gynimo priemones.

 

Daugiau informacijos;

Seimo narys Kęstutis Pūkas

Tel. (8 5) 239 6670

El. p. [email protected]

   Naujausi pakeitimai - 2017-04-05 09:37
   Rimas Rudaitis