Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
XII Seimas (2016–2020 m.)

Seimo narės A. Papirtienės pranešimas: „Bausdami“ biurokratus, į švietimo specifiką neįsigilinę politikai iš tikrųjų nubaus Lietuvos mokytojus“

2017 m. birželio 29 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Šiandien Seime svarstytas Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektas, kuriuo siūloma dar metams palikti galioti dabar galiojančią pedagogų atlyginimo mokėjimo tvarką.

Įgyvendinant Vyriausybės programą buvo numatyta parengti ir įdiegti mokytojų ir kito pedagoginio personalo etatinio apmokėjimo tvarką. Tam buvo sudaryta darbo grupė, į kurią buvo įtraukti socialiniai partneriai – švietimo profesinės sąjungos. Etatinio darbo apmokėjimo tvarkos įgyvendinimas numatytas nuo 2018 m. rugsėjo 1d. 

Etatinio modelio rengimas užtruko, nes turėjo būti rastas susitarimas su mokytojams atstovaujančiomis profesinėmis sąjungomis. Modelis turi būti priimtinas mokytojams. Kadangi naujai mokytojų darbo apmokėjimo tvarkai įvesti reikalingi didžiuliai pinigai (nuo 150 mln. Eur. minimaliam variantui iki 220 mln. Eur. kokybiškesniam variantui), tokius pinigus atrasti šių metų biudžete yra nerealu.

Nepratęsus Įstatymo Nr. XIII-198 8 straipsnio ir 5 priedo galiojimo termino, nuo 2017 m. 1d. turėtų būti taikomos bendrosios normos, kurios neatspindi mokytojų darbo specifikos ir nėra tinkamos jų darbo užmokesčiui skaičiuoti. Mokytojų darbo užmokesčio skaičiavimo sistema yra skirtinga nuo visų kitų biudžetininkų – tai tarifinė – valandinė sistema (kitų biudžetininkų – etatinė). Todėl bendrosios biudžetininkų darbo apmokėjimo tvarkos taikymas mokytojams sukeltų švietimo įstaigose sumaištį ir chaosą.

Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatyme pastoviosios dalies atlyginimų skaičiavimo apatinės koeficientų ribos yra mažesnės nei mokytojų darbo apmokėjimo tvarkoje, dėl ko, jei nebus pratęsta dabartinė mokytojų darbo apmokėjimo tvarka, esant ribotam švietimo įstaigų biudžetui, yra realus pavojus, kad didesnei daliai pedagoginių darbuotojų atlyginimas net sumažės. Taip pat yra pavojus, kad dėl to paties riboto biudžeto, mokyklos vadovas nebus suinteresuotas gerai ir labai gerai įvertinti mokytojo darbo rezultatus, kad nereiktų jam mokėti kintamosios dalies.

Taigi nepratęsus išimties mokytojams galiojimo iki 2018 m. rugsėjo 1d. susidarys situacija, kai nebus būdo, kaip mokyklų pedagoginiam personalui mokėti atlyginimus nuo 2017 m. rugsėjo 1 d., o tai paliestų virš 56 tūkstančių mokytojų.

Tad nesuprantamas kai kurių Lietuvos Respublikos Seimo narių užsispyrimas visais įmanomais būdais trukdyti dabartinės mokytojų darbo apmokėjimo tvarkos pratęsimui, tuo kenkiant mokytojams. Argumentai prieš dabartinės galiojančios tvarkos pratęsimą – biurokratai nevykdo pažadų, todėl juos reikia nubausti. Tačiau „bausdami“ biurokratus, į švietimo specifiką neįsigilinę politikai iš tikrųjų nubaus virš 56 000 Lietuvos mokytojų! Todėl tokie argumentai tėra tik arogantiškas noras nukreipti dėl politinių žaidimų niekuo dėtų mokytojų nepasitenkinimą į valdančiąją daugumą, taip suvedinėjant sąskaitas su politiniais oponentais ir kraunantis sau politinį kapitalą. 

 

Seimo narė

Aušra Papirtienė

Mob. 8 610 26353