Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
XII Seimas (2016–2020 m.)

Seimo nario M. Majausko pranešimas: „Vyriausybės teiktas biudžetas įžūliai pažeidžia konstitucinio įstatymo taisyklę“

2017 m. spalio 24 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Seimo Biudžeto ir finansų komiteto nariai Andrius Kubilius ir Mykolas Majauskas kreipėsi į Valstybės kontrolę, prašydami įvertinti Vyriausybės taikytų principų, rengiant 2018 metų biudžetų projektus, atitiktį fiskalinės drausmės reikalavimams, nustatantiems teisės aktams, pirmiausia Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstituciniam įstatymui.

M. Majauskas pažymėjo: „Arba įstatymų laikosi kiekvienas finansų ministras, arba reikia keisti įstatymus ir siūlyti tokias fiskalinės drausmės taisykles, kurių laikysis kiekviena politinė valdžia, ir svarbiausia, kurių laikymamsis neleis „užkaisti“ ūkiui.“

Išlaidų augimą ribojanti taisyklė pateiktame biudžete ignoruojama, nes Vyriausybė teigia matanti pagrindą pasinaudoti 3 straipsnio 3 dalies 2 punkte numatyta išimtimi („numatomas valdžios sektoriaus balanso rodiklio postūmis yra teigiamas ir sudaro bent 1,0 procentinį punktą BVP“).

Aiškinamajame rašte pažymima, jog teigiamas postūmis apskaičiuotas nuo 2017 m. Stabilumo programoje pateikto numatomo šių metų rezultato (-0,4 proc. BVP). Tačiau Vyriausybės biudžeto pristatyme taip pat teigiama, kad numatomas šių metų rezultatas bus artimas 0–0,1 proc. BVP, t. y. apie 0,5 proc. punkto BVP geresnis nei prognozuota Stabilumo programoje.

„Nors konstitucinis įstatymas tiksliai nepasako, nuo ko skaičiuojamas minimas 1 proc. punkto BVP pagerėjimas, mūsų nuomone, Vyriausybės pasirinkimas skaičiuoti jį nuo Stabilumo programoje paskelbto skaičiaus, ypač biudžeto teikimo metu tikintis iš esmės kitokio rezultato, yra bandymas manipuliuoti konstitucinio įstatymo nuostatomis ir neatitinka jo nustatytų apribojimų esmės“, – pažymi kreipimosi autoriai.

Stabilumo programa yra Vyriausybės dokumentas, rengiamas pavasarį ir nors pristatomas Seimo komitetams, neturi tokios teisinės galios, kad būtų laikytina tinkamu atskaitos tašku. Kaip rodo ilgametis stebėjimas, faktiniai konkrečių metų deficito rodikliai neretai ir gana reikšmingai skiriasi nuo atitinkamų Stabilumo programose deklaruotų numatomų duomenų.

Pasak kreipimosi autorių, biudžeto projekto parengimo metu finansų ministras komentavo, kad toks skaičiavimas neva yra suderintas su Europos Komisija. Tačiau už nacionalinių teisės aktų taikymą yra atsakingos nacionalinės institucijos, o konstitucinis įstatymas tokio skaičiavimo nenumato ir nesuteikia finansų ministrui teisės tai numatyti žemesnio lygio teisės aktų viršenybės požiūriu teisės akte.

„Kainų pasiutpolkė yra vienas iš didžiausių šiandienos žmonių rūpesčių, o euro zonos sąlygomis Lietuvos vienintelė efektyvi priemonė užtikrinti kainų stabilumą yra biudžeto politika. Todėl mus neramina Vyriausybės ir jos finansų ministro atsainus požiūrius į biudžeto formavimą ir dėl to atsirandantį nevaldomą kainų augimą“, –  apibendrino Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys M. Majauskas.

 

Daugiau informacijos:

Seimo narys Mykolas Majauskas

Tel. (8 5) 239 6959, el. p. [email protected]

   Naujausi pakeitimai - 2017-10-24 10:44
   Rūta Mensonaitė