Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
XII Seimas (2016–2020 m.)

Seimo nario B. Matelio pranešimas: „Etikos ir procedūrų komisija turėtų paaiškinti, ar tikrai save Seimo dauguma vadinantieji yra ta tikroji dauguma“

2018 m. balandžio 12 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Seimo narys Bronislovas Matelis kreipėsi į Seimo Etikos ir procedūrų komisiją, kad ji paaiškintų, kaip reiktų traktuoti Seimo statuto 40 straipsnį. Jame parašyta: „Seimo dauguma yra laikomos tos Seimo frakcijos, kurių bendras narių skaičius yra daugiau kaip pusė Seimo narių ir kurios yra pasirašiusios bendros veiklos deklaraciją arba sutartį dėl koalicinės vyriausybės.“

Dabartinėje Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos bei Lietuvos socialdemokratų darbo frakcijų koalicijoje yra 68 nariai, o tai yra mažiau kaip pusė visų Seimo narių. Vadinasi, ši koalicija, jeigu laikysimės įstatymo raidės, nėra dauguma. Tokiu atveju iškyla teisinė kolizija aiškinant Seimo statuto 77 straipsnį. Jame nurodyta, kad Etikos ir procedūrų komisijai turėtų vadovauti mažumos narys, šiuo atveju tai būtų valdančiosios mažumos atstovas, „valstietis“ arba socialdarbietis. Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos frakcijos seniūnė Rita Tamašunienė, kuri vadovauja Etikos ir procedūrų komisijai, jeigu laikysimės Statuto, yra opozicinės daugumos atstovė. Tokiu atveju galima teigti, kad nebuvo laikomasi ir proporcinio atstovavimo formuojant minėtą komisiją.

Statuto 40 straipsnyje nurodyta ir tai, kas yra mažuma: „Seimo mažuma yra laikoma opozicinės bei kitos Seimo daugumai nepriklausančios frakcijos ir mišri Seimo narių grupė.“

Statute šiuo atveju nėra numatyta jokių išlygų ar papildomų paaiškinimų, kaip Seimas turėtų elgtis, jeigu iškiltų panašus prieštaravimas. Jeigu yra valdančioji mažuma, tai ji taip ir turėtų vadintis, tačiau tokiu atveju Etikos ir procedūrų komisija turėtų būti formuojama laikantis kitokių proporcinio atstovavimo principų.

„Renkant, tarkime, Seimo vadovybę, yra tiesiog balsuojama ir išrenkamas tas, kuris gauna daugiausiai balsų, tačiau Etikos ir procedūrų komisija formuojama griežtai pagal Statutą ir kitaip būti negali. Todėl šią situacija reiktų paaiškinti ir viską grąžinti į teisinius rėmus“, – sako B. Matelis

Seimo narys rašte Etikos ir procedūrų komisijai pripažino, kad šis nesusipratimas atsirado praėjusių metų rudens sesijoje, kuomet skilo Lietuvos socialdemokratų frakcija ir Seimo daugumos valdančiųjų pusėje nebeliko, tačiau tokiu atveju buvo būtina iš karto imtis skubių priemonių ir kažkaip ištaisyti šį prieštaravimą. Priešingu atveju gali būti keliamas klausimas, ar šio Seimo priimami sprendimai jau daugiau nei pusmetį yra teisėti.

 

Daugiau informacijos:

Seimo narys

Bronislovas Matelis

Tel. (8 5)  239 6679

El. p. [email protected]

 

   Naujausi pakeitimai - 2018-04-12 08:48
   Monika Kutkaitytė