Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
XII Seimas (2016–2020 m.)

Seimo narių K. Starkevičiaus ir E. Pupinio pranešimas: siekiama įstatymu reglamentuoti iš trečiųjų šalių įvežimų trąšų kokybę ir kontrolę

2018 m. balandžio 20 d. pranešimas žiniasklaidai

 

 

Vakar įregistruotas Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) narių Kazio Starkevičiaus ir Edmundo Pupinio parengtas Tiekiamų rinkai trąšų įstatymo projektas. Pasak projekto rengėjų, viena iš priežasčių registruoti įstatymą buvo Seimo Kaimo reikalų komiteto priimtas sprendimas nepritarti Seimo nutarimui „Dėl laikinosios komisijos sudarymo ir pavedimo  jai atlikti parlamentinį tyrimą dėl nerimą keliančios padėties Lietuvos žemės ūkio sektoriuje“.

„Vienas iš šios komisijos nagrinėjamų klausimų būtų buvęs nurodymas surinkti duomenis, kas ir kiek per 10 metų iš trečiųjų šalių į Lietuvą įvežė įvairių trąšų, pesticidų bei kitų augalų apsaugos priemonių. Manome, kad Seimo Kaimo reikalų komitetui priėmus sprendimą nesudaryti komisijos, kuri būtų nagrinėjusi trąšų patekimo į Lietuvos vidaus rinką situaciją, būtina kuo greičiau priimti įstatymą, kuris užkardytų nekokybiškų trąšų patekimą į mūsų šalį“, – sakė vienas iš įstatymo projekto autorių Kazys Starkevičius.

Toks įstatymas dar 2012 m. birželį Seime jau buvo priimtas, tačiau Žemės ūkio ministerija nesugebėjo parengti įgyvendinamųjų teisės aktų ir tuometis žemės ūkio ministras Vigilijus Jukna pateikė Seimui įstatymo projektą, kuriuo buvo siūloma pripažinti šį įstatymą netekusiu galios. Svarbiausias motyvas, kad per du metus nuo įstatymo priėmimo nebuvo priimti  įgyvendinamieji teisės aktai, todėl šis įstatymas neveikia. Seimas 2014 metų birželio 17 d. Tiekiamų rinkai trąšų įstatymą pripažino netekusiu galios.

„Jau 4 metai kai Lietuva neturi įstatymo, kuriame būtų nustatyta, kad Lietuvos Respublikos rinkai tiekiamos trąšos atitiktų teisės aktuose nustatytus reikalavimus užtikrinant augalų, maisto ir aplinkos kokybę. Dabar, kai daug diskutuojama apie importinių maisto produktų patenkančių ant lietuvių stalo kokybę, pats laikas atkreipti reikiamą dėmesį ir į kitą klausimą – kuo Lietuvoje tręšiama dirva, iš kurios išaugo to paties stalo patiekalų ingredientai? Ypač, kai visuomenė vis labiau orientuojama į sveiką bei ekologišką maistą“, – pažymėjo E. Pupinis.

Įstatymo projektu siekiama reglamentuoti į šalies vidaus trąšų rinką iš trečiųjų šalių įvežamų trąšų kokybę, nustatyti tiekiamų rinkai trąšų ir trąšų produktų ženklinimo, pakavimo, laikymo, naudojimo, jų registravimo trąšų registre reikalavimus, įtvirtinti valstybinės trąšų ir trąšų produktų kontrolės teisinius pagrindus. Artimiausios mūsų šalies kaimynės Latvija, Estija, Lenkija, Danija ir kitos jau anksčiau buvo  priėmusios nacionalinius trąšų įstatymus ir vykdė trąšų registraciją. Taip jos apsaugojo savo vidaus  rinką nuo nekokybiškų ar net kenksmingų trąšų.

„Manau, kad Seimui priėmus Tiekiamų rinkai trąšų įstatymą, apsisaugosime nuo nekokybiškų trąšų, trąšų produktų patekimo į mūsų šalį ir paskatinsime ūkininkus teisingai jas naudoti, tai  pagerintų situaciją maisto kokybės ir sveikatos srityse“, – sakė K. Starkevičius.

 

Daugiau informacijos:

Seimo TS–LKD frakcijos

Viešųjų ryšių grupė

Tel. (8 5) 2396506, el. p. tsfrakcija@lrs.lt

   Naujausi pakeitimai - 2018-04-20 10:57
   Rūta Mensonaitė