Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
XII Seimas (2016–2020 m.)

Seimo narės A. Kubilienės pranešimas: „Vaikams neturėtų būti prekių, imituojančių alkoholį“

2018 m. gegužės 10 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Reaguojant į nevyriausybinių organizacijų siūlymus siūloma atsisakyti viešoje prekyboje vaikams skirtų prekių, kurios imituoja suaugusiųjų elgesį vartojant alkoholį, iš kurių populiariausi yra vaisvandeniai, parduodami putojantį vyną imituojančiose pakuotėse.

Pasak Seimo Sveikatos reikalų komiteto pirmininkės Astos Kubilienės, tiek per suaugusiųjų susibūrimus vartojamas alkoholis, tiek per vaikų šventes geriamas vaikiškas šampanas formuoja vaiko įpročius. Kuriamas elgsenos modelis, kad šventė yra neįmanoma be alkoholinių gėrimų vartojimo. Vaikams formuojasi teigiamos nuostatos alkoholinių gėrimų vartojimo atžvilgiu, tad  tikėtina, kad vėlesniame amžiuje vaikui gali kilti noras pabandyti ir tikrų alkoholinių gėrimų. Daugelis tėvų nė nesusimąsto, kad taip netinkamai ugdo savo vaikus.

Mokslo tyrimuose daromos išvados, kad reklamą televizijos eteryje vaikai sugeba atskirti nuo penkerių metų amžiaus, o sąmoningai ją įvertinti gali tik sulaukę septynerių-aštuonerių metų amžiaus. Tačiau visi jie yra menkai įgalūs save apsaugoti nuo ilgalaikio spaudimo, kurį sukuria nuolat gaunami reklamos stimulai. Pavyzdžiui, dar 1991 metais belgų mokslininkai nustatė, kad įžymybių ar animacinių filmų herojų naudojimas reklamoje iš esmės panaikina vaikų sugebėjimą atskirti reklamą nuo įprasto žiniasklaidos turinio. Pastaraisiais metais nagrinėjama, kad jau nuo 4–6 metų amžiaus vaikams siunčiamos reklamos žinutės sėkmingai virsta jų prašymais Kalėdų dovanoms.

Tabako kontrolės sistemoje jau keletą metų veikia draudimas gaminti ar parduoti žaislus, maisto produktus ir kitas prekes, kurių dizainas imituoja tabako gaminius ar jų vienetinius pakelius. Ši nuostata leido iš prekybos pašalinti visus vaikams skirtus saldainius, imitavusius rūkalus.

Socialiai atsakingas verslas turėtų ne tik nenaudoti alkoholinių gėrimų formos (šampano buteliai, iššaunantys kamščiai, smarkiai putojantys gėrimai) ir su animacinių filmų simboliais nepiršti jų reklamos nesuvokiantiems vaikams.

 

 

Daugiau informacijos:

Seimo Sveikatos reikalų komiteto pirmininkė

Asta Kubilienė

Mob. 8 668 42 680

   Naujausi pakeitimai - 2018-05-10 10:47
   Monika Kutkaitytė