Seimo narės A. Širinskienės pranešimas: parlamentarė kreipėsi į etikos sargus dėl eksministro R. Masiulio bandymo įsidarbinti AB „Klaipėdos nafta“
2019 m. spalio 14 d. pranešimas žiniasklaidai
Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkė Agnė Širinskienė kreipėsi į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją dėl buvusio susisiekimo ministro Roko Masiulio dalyvavimo konkurse. Seimo narė klausia, ar buvęs ministras gali sudaryti darbo sutartį su AB „Klaipėdos nafta“, nepažeisdamas Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 18 straipsnio nuostatų, kurios numato vienerių metų atšalimo laikotarpį ir riboja valstybės politikų bei tarnautojų teisę įsidarbinti tose srityse, kurias jie kuravo.
„Įstatymas nustato apribojimus asmeniui sudaryti darbo sutartį ir asmuo, nustojęs eiti pareigas valstybinėje tarnyboje, vienus metus neturi teisės dirbti įmonės vadovu, jeigu per paskutinius darbo metus jo tarnyba buvo tiesiogiai susijusi su įmonės veiklos priežiūra ar kontrole arba jeigu asmuo tiesiogiai dalyvavo priimant palankius įmonei teikti valstybės užsakymus ar finansinę paramą. Pastebėtina, kad Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos nuostatuose nurodomas ministerijos tikslas, už kurio įgyvendinimą buvo atsakingas ministras R. Masiulis, – formuoti valstybės politiką transporto tranzito, logistikos ir kombinuotų vežimų srityse ir organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti jos įgyvendinimą. R. Masiulio vadovaujama ministerija rengė transporto srities planavimo dokumentus, nuolat kontroliavo jų įgyvendinimą. Dalis šių teisės aktų – tiesiogiai susiję su AB „Klaipėdos nafta“ veikla, jos infrastruktūros, logistikos užtikrinimu ir kontrole. Tad ar R. Masiulis gali dalyvauti AB „Klaipėdos nafta“ vadovo konkurse?“ – klausia Seimo narė A. Širinskienė.
Seimo narė pastebi, kad R. Masiulis savo parašu tvirtino ir ES lėšomis finansuojamo projekto ,,Klaipėdos geležinkelio mazgo plėtra II etapas. Pauosčio kelyno rekonstrukcija“ susijusius dokumentus. Kaip nurodoma AB „Lietuvos geležinkeliai“ tinklapyje – šio projekto vertė: 32 827 300 Eur. Šis projektas reikalingas tam, kad pagal AB „Klaipėdos nafta“ naftos terminalo poreikius būtų modernizuota Pauosčio kelyno infrastruktūra, kuri garantuoja saugų ir greitą krovinių srauto judėjimą ir geležinkelio cisternų su naftos produktais pristatymą į terminalo geležinkelio estakadas. Taip pat R. Masiulio parašu buvo tikslintos uosto rinkliavų taisyklės suskystintų gamtinių dujų tanklaiviams, atvykstantiems į AB „Klaipėdos nafta“ terminalus, taip pat ir SGD. Tokie ministro veiksmai teikė AB „Klaipėdos nafta“ apčiuopiamą naudą ir buvo palankūs įmonei.
„R. Masiulis, kaip susisiekimo ministras, rūpinosi ir kai kurių AB „Klaipėdos nafta“ vadovybės narių karjera. Antai, jis savo įsakymu patvirtino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto tarybą, į kurios sudėtį buvo paskirtas Darius Šilenskis – AB „Klaipėdos nafta“ naftos verslo direktorius. Iš žiniasklaidos pranešimų žinoma, kad jis galimai prisidėjo ir prie Arūno Molio, AB „Klaipėdos nafta“ suskystintųjų gamtinių dujų tarnybos direktoriaus, karjeros. Nėra abejonės, kad tokie, kartais net darbo santykius peržengiantys, asmeniniai santykiai kelia klausimus, kaip R. Masiuliui įsidarbinus „Klaipėdos naftoje“ bus atribojami privatūs ir vieši interesai. Eksministras R. Masiulis visada išskirtinai deklaravo skaidrumą ir ragino taikyti aukščiausius etikos standartus valstybės tarnyboje, dėl to yra labai keista, kad jis šių standartų netaiko pats sau, kai pačiam tenka priimti sprendimus ieškant darbo, ir užsimerkia prieš įstatymo reikalavimus „atšalti“, – sako Seimo narė A. Širinskienė.
Daugiau informacijos:
Agnė Širinskienė
Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkė
Mob. 8 675 25 471
Monika Kutkaitytė