Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Ankstesnės kadencijos

Seimo nario A. Bagdono pranešimas: „Užuot išvarius visus paspirtukus į gatvę, siūloma sprendimą palikti savivaldybėms“

2023 m. gegužės 30 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienosSeimo nuotraukosSeimo transliacijos ir vaizdo įrašai)

 

Antradienį Vilniaus savivaldybei išreiškus susirūpinimą dėl Seimo ketinimų uždrausti paspirtukais ir dviračiais važiuoti šaligatviu, Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Andrius Bagdonas siūlo šaligatvių kontrolę palikti pačioms savivaldybėms, užuot įvedus draudimą nacionaliniu lygiu.

Pagal grupės Seimo narių pasiūlymą Saugaus eismo automobilių keliais įstatymui, vietose, kur nėra dviračių tako, šaligatvis galės būti „naudojamas dviračių, motorinių dviračių ir elektrinių mikrojudumo priemonių eismui, išskyrus savivaldybės tarybos ar jos įgalioto asmens nustatytose vietose“. Šiuo atveju, kontrolės sušvelninimas būtų netaikomas galingoms elektrinėms judumo priemonėms.

 „Seimas užsimojo ne tik apriboti ne didesnės kaip 1 KW galios elektrinių paspirtukų greitį iki 20 km/h, bet juos dar išstumti į gatvę, kur tomis pačiomis juostomis judės automobiliai, autobusai ir  sunkusis transportas – tik jau 50 km/h greičiu. Kartu su automobiliais privalės keliauti ir dviratininkai, ir riedlentininkai. Jeigu Seimas priėmimo stadijoje nesustos ir neištaisys esminių projekto spragų, sukurs pavojingą žmonių gyvybei eismo reguliavimą“, – sako A. Bagdonas.

Seimo narys primena analogiją, kai šalyje iki 2014 m. spalio 11 d. buvo draudžiamas dviračių eismas šaligatviais. Transporto kompetencijų agentūros duomenimis, draudimo laikotarpiu eismo įvykiuose žūdavo nuo 18 iki 32 dviratininkų. Leidus dviratininkams važiuoti šaligatviais, jų žūtimi pasibaigusių nelaimių ėmė mažėti. Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, pernai eismo įvykiuose žuvo 5 dviratininkai.

Griežtam paspirtukų, dviračių ir kitų mikrojudumo priemonių judėjimo šaligatviais ribojimui Seimas po svarstymo pritarė gegužės 16 d. A. Bagdono teigimu, po paskutinio balsavimo Seime eismo reguliavimo pokyčiai turėtų įsigalioti ne rugsėjo 1 d., kaip numatyta dabartiniame projekte, o nuo kitų metų pradžios, – kad savivaldybės spėtų pasiruošti.

 

Kontaktinis asmuo:

Andrius Bagdonas

Liberalų sąjūdžio frakcijos narys

Ekonomikos komiteto narys

Tel.: (8 5) 239 6646, mob. 8 600 22 021

El. p. [email protected]

 

   Naujausi pakeitimai - 2023-05-30 14:29
   Jolanta Anskaitienė