Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Europos reikalų komitetas

Seimo Europos reikalų ir Ekonomikos komitetai, vykdydami projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo parlamentinę kontrolę, svarstys projekto kaštų ir naudos analizės duomenis

2017 m. balandžio 24 d. pranešimas žiniasklaidai

Europos reikalų komiteto biuro nuotrauka.

Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Virginijus Sinkevičius, Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Stasys Jakeliūnas, Seimo nariai Linas Balsys, Virgilijus Poderys, Jurgis Razma ir Artūras Skardžius š. m. balandžio 24 d. dalyvavo Latvijoje, Rygoje, pirmą kartą surengtame pasauliniame forume „2017 „Rail Baltica“ – naujo ekonominio koridoriaus tiesimas“.

Svarbiausiu vizito akcentu tapo pirmą kartą pristatyta projekto „Rail Baltica“ kaštų ir naudos analizė, kuri parodė, kad projektas „Rail Baltica“ yra finansiškai ir ekonomiškai naudingas. Kaštų ir naudos analizėje įvertinta projekto socialinė ir ekonominė nauda apytiksliai siekia 16,226 milijardo eurų ir yra žymiai didesnė nei projektui įgyvendinti reikalingos bendros Baltijos valstybių nacionalinės investicijos.

Už projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą ir už renginio organizavimą atsakinga bendra Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonė „RB Rail“ pakvietė 500 atstovų iš daugiau nei 200 organizacijų ir 18 šalių. Europos Komisijos atstovai ir pagrindinė projekto koordinatorė Katerina Trautman (Catherine Trautmann), Baltijos valstybių – Lietuvos Respublikos, Latvijos Respublikos ir Estijos Respublikos – projektą koordinuojančių ir įgyvendinančių institucijų ir jų partnerių atstovai pristatė dabartinę projekto padėtį, pagrindines nuostatas ir įgyvendinimo planus, žvelgiant iš nacionalinės, regioninės ir Europos Sąjungos perspektyvos. Įmonės „RB Rail“ generalinė direktorė Baiba Rubesa,, kalbėdama apie projekto „Rail Baltica“ kaip „amžiaus projekto“ – naujo ekonominio koridoriaus – įgyvendinimo iššūkius, pabrėžė, kad tai unikalus, didelės apimties ir sudėtingas tarptautinis infrastruktūros projektas, kurį įgyvendinus atsivers naujas ekonominis koridorius, sujungsiantis Šiaurės Rytų Europą su likusia Europos dalimi.

Seimo Europos reikalų komiteto ir Ekonomikos komiteto nariai projekto „Rail Baltica“ kaštų ir naudos analizės duomenis toliau svarstys artimiausiuose projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo parlamentinę kontrolę vykdančios darbo grupės posėdžiuose.

 

Projekto „Rail Baltica“ tikslas – modernus geležinkelis, kuris Baltijos valstybes sujungs su Europos geležinkelių tinklu. Tai svarbiausias Transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) Šiaurės jūros–Baltijos jūros tinklo koridoriaus projektas. Baltijos valstybių ministrai pirmininkai 2017 m. sausio 30–31 m. per susitikimą Taline pasirašė tarpvyriausybinį susitarimą, kuriuo pareikšta politinė valia, kad projektas „Rail Baltica“ būtų įgyvendintas iki 2025 metų pabaigos ir naująja vėže būtų galima naudotis jau 2026 metais.

 

Parengė

Europos reikalų komiteto biuro patarėja

Dainora Asevičienė, tel. (8 5)  239 6861, el. p. [email protected],

 

 

 

 

Parengė

Europos reikalų komiteto biuro patarėja

Dainora Asevičienė, tel. (8 5) 239 6861, el. p. [email protected],