Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Europos reikalų komitetas

Seimo Europos reikalų ir Ekonomikos komitetai, vykdydami projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo parlamentinę kontrolę, apsvarstė projekto kaštų ir naudos analizės duomenis

2017 m. gegužės 11 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Seimo kanceliarijos nuotrauka (aut. – O.Posaškova)

 

Š. m. gegužės 10 d. bendrame Seimo Europos reikalų komiteto ir Ekonomikos komiteto posėdyje pirmą kartą buvo pristatyta projekto „Rail Baltica“ (toliau – projekto) kaštų ir naudos analizė (toliau – analizė). Analizėje įvertinta projekto socialinė ir ekonominė nauda apytiksliai siekia 16,226 milijardo eurų (įvertinus papildomas netiesioginio pobūdžio naudas siektų 18-20 milijardų eurų) ir yra žymiai didesnė nei projektui įgyvendinti reikalingos bendros Baltijos valstybių nacionalinės investicijos. Paskaičiuotos ekonominės naudos – 6 eurai už kiekvieną iš nacionalinio biudžeto investuotą 1 eurą.

Bendrame komitetų posėdyje „RB Rail AS“ atstovybės Lietuvoje vadovas Artūras Vilimas, pristatydamas analizę, pažymėjo, kad projektą planuojama įgyvendinti iki 2026 m., o po šiais metais pasirašyto Baltijos valstybių Ministrų Pirmininkų tarptautinio susitarimo, kuris apsprendžia projekto tęstinumą ir komponentus, seks susitarimo ratifikavimas nacionaliniuose parlamentuose.

Atlikta analizė parodė, kad projektas yra finansiškai ir ekonomiškai naudingas, tačiau be ES finansavimo projektas nėra finansiškai gyvybingas. Prognozuojamas keleivių srauto potencialas trijose Baltijos valstybėse sieks nuo 5 iki 7 milijonų (tarp Baltijos valstybių narių keliautų 36 proc., iš/į Baltijos valstybes nares 20 proc.). Krovinių potencialas tiesiogiai susijęs su prekybiniu potencialu, NVS šalimis, Suomija ir prekyba su ES valstybėmis (nuo 13-15 milijonų tonų krovinių 2030 m. iki 20 milijonų 2055 m.). Bendra projekto  suma siekia 5,8 milijardų trijose Baltijos valstybėse, planuojama vežti  keleivius (240 km/h greičiu) ir krovinius (120 km/h greičiu) kai tuo tarpu Lietuvos geležinkelio trasos vėžė yra 410 km iš 870 km.

Seimo kanceliarijos nuotrauka (aut. – O.Posaškova)

 

Greta paskaičiuoto tiesioginio socialinio-ekonominio poveikio naudų, projektas generuos ir išorės poveikio neišmatuojamas naudas t.y. netiesioginio poveikio ir daugiausiai skatinamojo pobūdžio. Daugiausiai neišmatuojamos naudos galima tikėtis tokiose srityse kaip Baltijos šalių verslo bendruomenės bendradarbiavimo sustiprinimo, geresnio regiono šalių pasiekiamumo kultūros bei kitų pramogų srityse, ar kitokioms visuomeninėms paslaugoms teikti. Projekto statybos darbų įgyvendinimo metu bus sukurta apie 13 000 darbo vietų ir daugiau nei 24 000 darbo vietų bus sukurta netiesiogiai susijusiose arba paskatintose pramonės šakose.

„RB Rail AS” projektų vadovas Artūrs Caune pabrėžė, kad šis pasaulinis projektas, kaip atlikta analizė parodė, sukuria papildomų naudų visų trijų Baltijos šalių ekonomikoms.

Europos reikalų komiteto ir Ekonomikos komiteto nariai kėlė projekto kaštų vertinimo, prognozuojamo socio-ekonominio poveikio tiesioginės ir netiesioginės naudos, finansavimo sekančioje ES finansinėje perspektyvoje, projekto koreliavimo su „Via Baltica“ ir kt. klausimus.

Europos reikalų komiteto ir Ekonomikos komiteto nariai projekto plėtros įgyvendinimo klausimus ir toliau nuosekliai svarstys darbo grupės, kuri vykdo projekto įgyvendinimo parlamentinę kontrolę posėdžiuose.

 

 

Lietuvos Respublikos Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Virginijus Sinkevičius, Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Stasys Jakeliūnas, Seimo nariai Linas Balsys, Virgilijus Poderys, Jurgis Razma ir Artūras Skardžius š. m. balandžio 24 d. dalyvavo Latvijoje, Rygoje, pirmą kartą surengtame pasauliniame forume „2017 „Rail Baltica“ – naujo ekonominio koridoriaus tiesimas“. Pasauliniame forume pirmą kartą oficialiai buvo pristatyti projekto „Rail Baltica“ kaštų ir naudos analizės duomenys. ,,Ernst & Young Baltic SIA“ atliko metodiškai sistemingą kiekybinį viešojo geležinkelių infrastruktūros visuotinio projekto „Rail Baltica“ investicijų įvertinimą trijose Baltijos šalyse - kaštų ir naudos analizę. Šio įvertinimo tikslas – iš naujo nustatyti kokią vertę investicijų projektas turi visuomenės požiūriu, bei įvertinti finansinį ir ekonominį „Rail Baltica“ projekto naudingumą, atsižvelgiant į pasikeitusį geležinkelio linijos maršrutą ir nuo 2011 m. „AECOM“ atliktos analizės padidėjusią projekto apimtį, o taip pat  pateikti ilgalaikio projekto finansavimo gaires.

 

Parengė:

Europos reikalų komiteto biuro patarėja

Dainora Asevičienė, tel. (8 5) 239 6861, el. p. [email protected],