Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Žmogaus teisių komitetas

ŽTK siūlo institucijoms glaudžiau bendradarbiauti vertinant reklamų turinio etiškumą

2019 m. birželio 13 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Žmogaus teisių komiteto birželio 12 d. posėdyje surengtoje diskusijoje atsakingų institucijų atstovai akcentavo, kad nagrinėjant skundus dėl galimai netinkamos reklamos, kyla problemų vertinant reklamų turinį. Komitetas pasigedo reklamos savitvarkos institucijų indėlio prižiūrint, kaip reklaminės veiklos subjektai laikosi savo etikos kodekse nustatytų įsipareigojimų, ir paragino atsakingas institucijas skirti didesnį dėmesį glaudesniam bendradarbiavimui, siekiant, kad reklama atitiktų teisės aktų nustatytus reikalavimus.

Remiantis lygių galimybių kontrolierės Agnetos Skardžiuvienės pateikta informacija, dažnai nėra teisinio pagrindo publikuojamose reklamose įžvelgti Lygių galimybių arba Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymų pažeidimų, tačiau reklamų turiniu ir vaizdiniais galimai pažeidžiamos etikos ir padorumo normos, žeminamas žmogaus orumas.

Lygių galimybių bei Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymai nustato, kad prekių pardavėjai, gamintojai ir paslaugų teikėjai įpareigojami informacijoje apie prekes ir paslaugas arba jų reklamoje užtikrinti, kad asmenys nebūtų žeminami, niekinami, kad nebūtų ribojamos jų teisės ar teikiamos privilegijos dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos ir,  kad nebūtų formuojamos visuomenės nuostatos, jog dėl šių požymių asmuo pranašesnis arba menkesnis už kitą. 

Pagal Reklamos įstatymo 20 straipsnio nuostatas,  reklamos vertinimą dėl padorumo, etikos normų pažeidimo įgaliota atlikti reklamos savitvarkos institucija, kuri, pasak Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos, šiuo metu Lietuvoje nefunkcionuoja. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovai taip pat pažymėjo, kad anksčiau Tarnyba, kartu su Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija ir kitomis suinteresuotomis institucijomis, atlikdavo išankstinį reklamų vertinimą, tačiau šiuo metu ši praktika netaikoma.

 

Parengė

Žmogaus teisių komiteto biuro patarėja Rūta Ragaliauskienė,

tel. (8 5) 239 6821, el. p. [email protected].

 

 

       Naujausi pakeitimai - 2019-06-13 13:59
       Jolanta Anskaitienė