Privalomi slapukai

Įjungta
Privalomi (seanso) slapukai naudojami e-seimas.lrs.lt ir www.e-tar.lt svetainėse, jie reikalingi pagrindinių svetainės funkcijų veikimui užtikrinti ir Jūsų duotam sutikimui su slapuku išsaugoti, jei tokį davėte. Svetainės negalės tinkamai veikti be šių slapukų.

Statistikos slapukai

ĮjungtaIšjungta
Analitiniai slapukai (Google Analytics) padeda tobulinti svetainę, renkant ir analizuojant informaciją apie jos lankomumą.

A
A
A
Neįgaliesiems
Švietimo ir mokslo komitetas

Parlamentinė kontrolė
Paieška Paieška
Nr.
Iniciavimo data
Iniciatorius
Vykdytojas
Priemonė
Vykdymas
1.
2020-06-23
Švietimo ir mokslo komitetas
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija
Dėl nuotolinio mokymo ir skaitmeninio ugdymo turinio būklės.
(Švietimo ir mokslo komitetas: • išklausęs pateiktą informaciją apie nuotolinio ugdymo organizavimą, prieinamas skaitmeninio mokymo(si) priemones ir išteklius; • atkreipdamas dėmesį į lėšų, reikalingų trūkstamų IKT priemonių įsigijimui ir kokybiško interneto ryšio palaikymui, poreikį ; • rūpindamasis skaitmeninio ugdymo turinio kokybe bei nuotolinio mokymo(si) metodika; • siekdamas gauti duomenis apie skaitmeninio ugdymo turinio įsigijimą, atkreipiant dėmesį į regionines ir(ar) mažas mokyklas, prašo Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos: 1. iki 2020 m. gruodžio 16 d. įvertinti ir numatyti lėšų poreikį, būtiną švietimo sistemos dalyviams aprūpinti būtinomis informacinių ir komunikacinių technologijų priemonėmis ir interneto ryšiu, ir numatyti lėšų šaltinius; 2. iki 2021 m. sausio 15 d. Komitetui pateikti priemonių planą, skirtą: • užtikrinti, kad Ateities ekonomikos DNR plano lėšomis perkamo skaitmeninio turinio metodologinės nuostatos ir kokybė atitiktų atnaujintų Bendrojo ugdymo programų reikalavimus; • sudaryti skaitmeninių mokymo(si) išteklių, priemonių (SMP) katalogą, į kurį pateiktų tik tos SMP, kurių kūrėjai ir/ar tiekėjai pateiktų atitikties Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. 1532 patvirtintiems reikalavimams deklaracijas; • įvertinti duomenis apie skaitmeninių mokymo(si) išteklių, priemonių įsigijimą ir pateikti rekomendacijas situacijos tobulinimui. 3. Įvertinti nuotolinio mokymo(si) kokybę bei jo metu pasiektus rezultatus ir numatyti priemones jų gerinimui. )
2020-12-18 gautas ŠMSM raštas

2.
2020-04-22
Švietimo ir mokslo komitetas
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija,
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija,
Lietuvos Respublikos savivaldybės
Priemonės "Kultūros pasas" įgyvendinimas
Komitetas, pabrėždamas priemonės „Kultūros pasas“ neabejotiną teigiamą naudą, atsižvelgęs į tai, kad nėra patvirtinto vaisto Covid-19 ligai gydyti ar vakcinos stabdyti ligos plitimą, ir į specialistų prognozes, kad pandemija gali pasikartoti 2020 m. rudenį – 2021 m. žiemą, įvertinęs, kad nuotolinio mokymo forma gali būti naudojama dažniau, ne tik krizinių situacijų atveju, bet ir, pavyzdžiui, įsivyravus sezoninėms ligoms, nutaria: 1. Prašyti Kultūros ministerijos artimiausiu metu išanalizuoti, kurios 2020 m. patvirtintos „Kultūros paso“ veiklos ir kokios apimties gali būti teikiamos nuotoliniu būdu (kartu būtų surinkta informacija, kiek kokios srities veiklų vykdoma pagal „Kultūros paso“ priemonę). 2. Skatinti bendradarbiauti Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją ir Kultūros ministeriją ir, įvertinus galimybes teikti „Kultūros paso“ priemonės veiklas nuotoliniu būdu, sudaryti sąlygas „Kultūros paso“ priemonės veiklas taikyti ugdymui. 3. Prašyti Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, Kultūros ministerijos ir savivaldybių informuoti visas Lietuvos ugdymo įstaigas apie vykdomą priemonę „Kultūros pasas“ ir, esant poreikiui, užtikrinti dalyvių pavėžėjimą. 4. Prašyti Kultūros ministerijos ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nuolatos informuoti Komitetą apie priemonės „Kultūros pasas“ įgyvendinimą.

3.
2018-11-28
Švietimo ir mokslo komitetas
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija
Dėl Profesinio mokymo įstatymo įgyvendinimo. NUTARTA. Atsižvelgiant į posėdžio metu pateiktą informaciją, kad yra vėluojamas pasirengimas įgyvendinti Profesinio mokymo įstatymo nuostatas nuo 2019 m. sausio 1 d., siūlyti Švietimo ir mokslo ministerijai informuoti Komitetą apie tai: 1) kada bus patvirtinta „Profesinio mokymo programų rengimo ir registravimo tvarka“, nurodant derinimo/ suderinimo su kitomis institucijomis terminus; 2) kada valstybinės Profesinio mokymo įstaigos pradės organizuoti formalųjį ir neformalųjį profesinį mokymą pagal naują tvarką; 3) kada bus patvirtinta „Profesinio mokymo lėšų skaičiavimo vienam mokiniui metodika“, nurodant derinimo/ suderinimo su kitomis institucijomis terminus; 4) kada valstybinės Profesinio mokymo įstaigos pradės taikyti naują kainodarą; 5) kada bus parengtas pameistrystės mokymo formos organizavimo tvarkos aprašas; 6) kaip bus užtikrinamas profesinio orientavimo sistemos veiksmingas funkcionavimas ir planuojamas profesinis orientavimas.
2018-12-21
Atlikta

4.
2018-11-21
Švietimo ir mokslo komitetas
Lietuvos Respublikos Vyriausybė,
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija
Sprendimo priėmimas dėl Patyčių ir smurto prevencijos programų įgyvendinimo bendrojo ugdymo mokyklose. NUTARTA. Siūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei skirti tikslines lėšas, kurios būtų skiriamos pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą, tam, kad būtų užtikrinamas tolygus ir nuoseklus patyčių ir smurto prevencijos programų įgyvendinimas visose bendrojo ugdymo mokyklose.
2018-11-26

5.
2018-10-24
Švietimo ir mokslo komitetas
Lietuvos Respublikos Vyriausybė
Dėl 2018 m. priėmimo į Lietuvos profesines ir aukštąsias mokyklas rezultatų. NUTARTA. Įvertinęs pateiktus duomenis ir analizę dėl 2018-ųjų priėmimo į aukštąsias ir profesines mokyklas, Komitetas konstatuoja: 2018 metais Vyriausybė, atsižvelgdama į valstybės poreikius ir siekdama padidinti studijų prieinamumą, padidino priėmimo skaičius į aukštąsias mokyklas 2700 valstybės finansuojamų vietų. Tačiau po priėmimo rezultatų suvedimo paaiškėjo, kad aukštosiose mokyklose liko per 5 tūkstančių laisvų valstybės finansuojamų vietų. Beveik 3 mln. eurų nepasiekė aukštųjų mokyklų. Tam įtakos turėjo neatsakingas kelių šimtų studijų programų akreditavimo ir kelių aukštųjų mokyklų tolesnės veiklos faktinis sustabdymas, priėmimui faktiškai jau prasidėjus; neigiami visuomenės demografiniai pokyčiai; aukštesnio minimalaus balo tiek universitetuose, tiek kolegijose nustatymas; nepakankamas bendrojo ugdymo mokyklų absolventų pasiruošimas studijoms; kai kur nepasiteisinęs planavimas. Taip pat profesinio mokymo įstaigose po priėmimo rezultatų susumavimo liko neužpildyta beveik 3 tūkstančiai valstybės finansuojamų vietų. Priėmimo į profesines mokyklas rezultatai rodo nepakankamą valstybės finansavimo planavimą. Į profesinio mokymo infrastruktūrą investuotos didelės lėšos, tačiau profesinio mokymo prestižas išlieka menkas ir reikėtų skirti daugiau dėmesio patrauklumui didinti. Švietimo ir mokslo komitetas siūlo Vyriausybei: 1. Nepanaudoti 2,6 mln. eurų ir 1,1 mln. eurų turi būti perskirstyti pagal Komitete aptartą metodiką (pridedama). 2. Planuojant 2019 metų valstybės biudžeto lėšas, papildomai panaudoti 22,9 mln. eurų lėšų studijų krepšelių indeksavimui (didinimui) ir šias lėšas paskirstyti aukštųjų mokyklų dėstytojų, mokslo ir kitų su studijomis susijusių darbuotojų atlyginimams kelti ir studentams skatinti.

6.
2018-09-19
Švietimo ir mokslo komitetas
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija
Dėl dalyvavimo darbo grupės Dėl mokytojų etatinio darbo užmokesčio modelio įgyvendinimo darbe. NUTARTA. Prašyti Švietimo ir mokslo ministeriją informuoti Komiteto narius apie darbo grupės pasitarimus.
(Prašyti Švietimo ir mokslo ministeriją informuoti Komiteto narius apie darbo grupės pasitarimus.)
2018-12-21
Atsižvelgta (Atlikta)

7.
2018-05-30
Švietimo ir mokslo komitetas
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija
Dėl formalųjį švietimą papildančio ugdymo pedagogų etatinio darbo apmokėjimo. NUTARTA. Siūlyti Švietimo ir mokslo ministerijai: 1. Priėmus atitinkamus teisės aktus, parengti rekomendacijas mokykloms dėl formalųjį švietimą papildančio ugdymo įstaigų etatinio pedagogų darbo apmokėjimo metodikos taikymo. 2. Atlikti etatinio pedagogų darbo apmokėjimo metodikos įgyvendinimo pirmųjų metų stebėseną ir jos rezultatus bei išvadas pateikti Komitetui 2019 metų rudens sesijoje.
 

8.
2018-04-18
Švietimo ir mokslo komitetas
Lietuvos Respublikos Vyriausybė,
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija
Dėl pedagogų rengimo centrų. NUTARTA: 1. Siūlyti Vyriausybei tikslingai remti pedagogų (mokytojų) rengimo centrų studijų programų atnaujinimą ir mokslinius tyrimus. 2. Siūlyti Švietimo ir mokslo ministerijai neatidėliotinai: 2.1. Patvirtinti Pedagogų (mokytojų) rengimo reglamentą, kuriame, be kitų priemonių, būtų numatytos priemonės, kad būsimieji pedagogai būtų puikūs savo dalyko žinovai, kokybiškai parengti emocinio raštingumo, psichologinių žinių atžvilgiu ir būtų kompetentingi dirbti įtraukiuoju būdu su specialiųjų poreikių turinčiais vaikais. 2.2. Skelbti ES fondų šaukimus investiciniams projektams pedagogų rengimo centrų veiklai užtikrinti. 3. Siūlyti Švietimo ir mokslo ministerijai ir universitetų pedagogų rengimo centrams: 3.1. Užtikrinti, kad būtų atnaujintos ir teisės aktų nustatyta tvarka įregistruotos su mokytojų rengimu susijusių studijų programos. 3.2. Koordinuoti programų rengimo ir įgyvendinimo veiklas, puoselėti aukštųjų mokyklų bendradarbiavimą pedagogų rengimo kaitos tikslais ir bendruomeniškumo kultūrą, telkti pajėgas tradiciškai stiprioms programoms plėtoti ir atnaujinti, regionų poreikiams tenkinti. 3.3. Užtikrinti tarptautinių partnerių dalyvavimą pedagogų rengimo programose ir jų sisteminį įsitraukimą.
2018-06-12
Atlikta

9.
2018-03-28
Švietimo ir mokslo komitetas
Lietuvos mokslo taryba
Dėl Lietuvos mokslo tarybos 2017 metų ataskaitos. NUTARTA. Daryti klausimo svarstymo pertrauką ir paprašyti Lietuvos mokslo tarybą: 1. Atsižvelgiant į tai, kad pagal Mokslo ir studijų įstatymo 15 straipsnio 2 dalį Lietuvos mokslo taryba yra Seimo ir Vyriausybės patarėja ir atlieka ekspertines funkcijas svarstant šalies mokslo klausimus, papildyti Ataskaitą paaiškinimu, kaip buvo įgyvendinama ši funkcija ir ar buvo LMT iniciatyva parengta siūlymų dėl teisės aktų tobulinimo. 2. Papildyti Ataskaitą paaiškinimu, kaip buvo tobulinama projektų ekspertinio vertinimo tvarka. 3. Papildyti Ataskaitą paaiškinimu, ar buvo parengta ekspertų viešinimo tvarka po ekspertinio vertinimo, kad būtų galima laiku išsiaiškinti ekspertų padarytas klaidas ir pateikti dėl to atsakymus. 4. Ataskaitą papildyti nuostatomis, kaip buvo mažinama biurokratinė našta vertinant projektus, tobulinant Doktorantūros nuostatus dėl priėmimo. 5. Papildyti Ataskaitą dėl humanitarinių mokslinių tyrimų institutų leidybos darbų vertinimo ir paaiškinti, kodėl gerai įvertinti projektai negavo finansavimo ir kaip tai gali paveikti kitų metų jų bazinį finansavimą.
2018-04-12
Atlikta (Baigta)

10.
2018-01-10
Švietimo ir mokslo komitetas
Valstybinė lietuvių kalbos komisija
Kreipimasis dėl didžiausio leistino pareigybių skaičiaus. NUTARTA. Nepritarti Valstybinės lietuvių kalbos komisijos prašymui padidinti didžiausią leistiną darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, skaičių 1 pareigybe, skirta Komisijos atstovo spaudai funkcijoms atlikti.
2019-03-22
Atlikta (Baigta)

11.
2018-01-10
Švietimo ir mokslo komitetas
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija
Dėl 2018 metų papildomų lėšų dėstytojų ir mokslininkų algų padidinimui paskirstymo mokslo ir studijų institucijoms principų. NUTARTA. Seimo Švietimo ir mokslo komitetas, atsižvelgdamas į tai, kad moksliniams tyrimams skirtas finansavimas iki šiol buvo neproporcingai mažas lyginant su finansavimu studijoms, o studijų krepšelių dydžiai nesikeitė nuo 2009 metų, ir į tai, kad 2018 metams papildomai skirta 22,6 mln. universitetams, kolegijoms ir mokslinių tyrimų institutams dėstytojų ir mokslininkų atlyginimų padidinimui, siūlo, kad: 1. Dėstytojų ir mokslininkų atlyginimams skirtos lėšos būtų skiriamos aukštosioms mokykloms ir mokslinių tyrimų institutams remiantis aiškiais kriterijais ir skaidriai. 2. Aukštųjų mokyklų dėstytojų ir mokslininkų atlyginimų padidinimui skirtos lėšos būtų skaičiuojamos vadovaujantis Mokslo ir studijų įstatymo Nr. XII-242 76 straipsniu ir šiais principais: 1) universitetams 50 procentų skirtų lėšų atlyginimų padidinimui paskirstyti pagal lėšas, skirtas studijoms (studijų krepšeliams) ir 50 proc. lėšų paskirstyti pagal lėšas, skirtas mokslui ir menui. 2) kolegijoms 100 proc. skirtų lėšų atlyginimų padidinimui paskirstyti pagal lėšas skirtas studijoms (studijų krepšeliams); 3. Mokslinių tyrimų institutų mokslo darbuotojų atlyginimų padidinimui skirtos lėšos būtų skaičiuojamos vadovaujantis 2017 metų dėstytojų ir mokslo darbuotojų pareigybių (pilnų etatų ) išlaikomų iš valstybės biudžeto lėšų skaičiui, padaugintam iš vidutinių atlyginimų pagal pareigybes (apskaičiuotų pagal Mokslo ir studijų įstatymo Nr. XII- 242 721 straipsnyje nurodytus koeficientus). 4. Švietimo ir mokslo ministerijai parengti teisės aktus, kuriais lėšos būtų paskirstytos nurodant tikslinę paskirtį, vadovaujantis Lietuvos Respublikos 2018 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 15 straipsnio 4 dalies 7 punktu, pagal kurį Švietimo ir mokslo ministerijai suteikta teisė paskirstyti Švietimo ir mokslo ministerijos asignavimuo
 

12.
2017-05-03
Švietimo ir mokslo komitetas
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija,
Lietuvos Respublikos Vyriausybė
1. Siūlyti Švietimo ir mokslo ministerijai: 1.1. Užtikrinti sisteminį patyčių, smurto ir kitų prevencinių programų įgyvendinimą ir jam skirti pakankamą finansavimą nuo 2017 m. rugsėjo 1 d. 1.2. Mokinio/klasės krepšelyje (ar kitoje finansavimo metodikoje) numatyti tikslinį finansavimą smurto, patyčių ar kitoms prevencinėms programoms/ prevencinėms veikloms vykdyti ir psichologinei pagalbai mokyklose ir pedagoginėse psichologinėse tarnybose užtikrinti. 1.3. Kuriant etatinio apmokėjimo pedagoginiam darbuotojui modelį, į etato krūvį įtraukti apmokėjimą už smurto, patyčių ar kitų prevencinių programų koordinavimą ir dalyvavimą šiose programose. 2. Siūlyti Vyriausybei, formuojant valstybės biudžetą, kasmet numatyti ir skirti būtinas lėšas smurto, patyčių ir kitoms prevencinėms programoms įgyvendinti ir psichologinės pagalbos teikimui užtikrinti. 3. Siūlyti Švietimo ir mokslo ministerijai, savivaldybėms ir joms pavaldžioms institucijoms, užtikrinančioms smurto, patyčių ir kitų prevencinių programų įgyvendinimą, siekti į šias programas įtraukti mokyklas, nė karto nedalyvavusias prevencijos programose.
2017-05-30
Atlikta

13.
2017-04-05
Švietimo ir mokslo komitetas
Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė
1. Siūlyti Valstybės kontrolei atlikti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo veiklos auditą. 2. Kartą per ketvirtį kartu su Švietimo ir mokslo ministerija ir Valstybės kontrole peržiūrėti, kaip mažinamos švietimo sistemos (konkrečios švietimo sistemos dalies) rizikos.
 

14.
2017-04-05
Švietimo ir mokslo komitetas
Lietuvos Respublikos Vyriausybė
Lietuvos Respublikos Seimo Švietimo ir mokslo komitetas, giliai susirūpinęs dėl Vengrijos Vyriausybės veiksmų, kuriais keliama grėsmė Vidurio Europos Universiteto (Central European University, toliau ? CEU) tolesnei veiklai Vengrijoje; pabrėždamas, kad universitetų akademinės veiklos laisvė yra viena iš fundamentalių Europos civilizacijos vertybių ir jos varžymas dėl politinių motyvų yra nepriimtinas iš esmės; reikšdamas solidarumą su CEU dėstytojais ir studentais bei visa Vengrijos akademine bendruomene; kreipiasi į Lietuvos Respublikos Vyriausybę, - kviesdamas ją kreiptis į Vengrijos Vyriausybę diplomatiniais kanalais ir išreikšti susirūpinimą dėl akademinės veiklos laisvės šioje šalyje suvaržymo; - ragindamas ginti akademinės veiklos laisvės principą ir palaikyti CEU poziciją Europos Sąjungos institucijose ir tarptautinėse organizacijose; - siūlydamas apsvarstyti kitas paramos ir pagalbos galimybes CEU bendruomenei, inter alia, pakviečiant šį universitetą laikinai perkelti veiklą į Lietuvą tuo atveju, jeigu dėl Vengrijos Vyriausybės veiksmų tolesnė CEU veikla Vengrijoje taptų neįmanoma.
2019-03-22
Atlikta (Baigta)

15.
2017-04-05
Švietimo ir mokslo komitetas
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija
Siūlyti Švietimo ir mokslo ministerijai: 1) įvertinti mokslininkų teikiamą siūlymą dėl valstybės užsakymo principo nustatymo Mokslo ir studijų įstatyme, ar šis siūlymas sudaro sąlygas telkti mokslininkų vykdomus mokslinius tyrimus ir eksperimentinės plėtros darbus svarbiausioms šalies problemoms spręsti ir pasirengti finansavimo pokyčiams, kurie įvyks pasibaigus ES struktūrinės paramos laikotarpiui; 2) didinti mokslininkų pareiginių atlyginimų koeficientus, nes nedidinami koeficientai mažina galimybę išlaikyti kvalifikuotus specialistus mokslo ir studijų institucijose; 3) skelbti kvietimus Sumaniosios specializacijos projektams įgyvendinti; 4) pertvarkyti Lietuvos mokslo tarybos ir Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros projektų sistemą, kad bent dalis projektų būtų skirta technologinės parengties lygiui (TRL) kelti ir sustiprinti moksliškai pajėgių grupių konkurencingumą Europos Sąjungos mokslo programose.
2017-06-06
Atlikta

16.
2017-03-29
Švietimo ir mokslo komitetas
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija,
Lietuvos Respublikos ūkio ministerija
Dėl 2014-2020 m. ES struktūrinių fondų lėšų paskirstymo ir panaudojimo švietimui ir mokslui. NUTARTA: 1. Prašyti Švietimo ir mokslo ministeriją ir Ūkio ministeriją iki 2017 m. gegužės 1 d. pateikti Seimo Švietimo ir mokslo komitetui 2017 m. kvietimų teikti paraiškas ir projektų sąrašų patvirtinimo grafiką, suderintą su Finansų ministerija. 2. Prašyti Švietimo ir mokslo ministeriją kas ketvirtį teikti informaciją Seimo Švietimo ir mokslo komitetui ir Finansų ministerijai apie grafiko vykdymą.
2017-05-12
2017-05-23
Atlikta

17.
2017-03-22
Švietimo ir mokslo komitetas
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija
Dėl akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus tarnybos (AEPKT) 2016 m. veiklos ataskaitos. NUTARTA. Komitetas, atsižvelgdamas į akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus siūlymus, pateiktus 2016 metų veiklos ataskaitos pristatymo Komitetui metu, siūlo Švietimo ir mokslo ministerijai: 1. Sudaryti sąlygas Akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus tarnybai prisijungti prie informacinės sistemos eLABA, kadangi Kontrolierius, neturėdamas nei programinės įrangos, nei prieigos prie informacinių sistemų, negali atlikti net baigiamųjų darbų palyginimų, nustatyti sutapčių atvejus ir fiksuoti juos. 2. Pateikti nuomonę dėl Kontrolieriaus pateiktų Mokslo ir studijų įstatymo ir Administracinių nusižengimų kodekso pakeitimų įstatymų. Pritarta bendru sutarimu.
2017-04-27
Atlikta

18.
2017-02-08
Švietimo ir mokslo komitetas
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija,
Valstybinė lietuvių kalbos komisija
Dėl Lietuvių kalbos kultūros metų programos. NUTARTA: 1. Pritarti Lietuvių kalbos kultūros metų programai. 2. Siūlyti Kultūros ministerijai ir Valstybinei lietuvių kalbos komisijai naudojantis prieinamais ištekliais informuoti visuomenę apie šią programą ir remti jos įgyvendinimą
 

19.
2017-01-31
Švietimo ir mokslo komitetas
Lietuvos Respublikos Vyriausybė,
Lietuvos Respublikos finansų ministerija,
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija,
Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė
Dėl Valstybės kontrolės veiklos auditų „Programinio biudžeto sistema: strateginių veiklos planų sudarymas ir įgyvendinimo stebėsena“ ir „Valstybės investicijų 2015 metais programos valdymas“ NUTARTA: 1. Vyriausybei ir Finansų ministerijai siūlyti: 1.1. Atsižvelgti į Valstybės kontrolės rekomendacijas, nurodytas veiklos audituose „Programinio biudžeto sistema: strateginių veiklos planų sudarymas ir įgyvendinimo stebėsena“ ir „Valstybės investicijų 2015 metais programos valdymas“. Iki 2017 m. vasario 15 d. pateikti Seimo Švietimo ir mokslo komitetui programinio biudžeto sistemos tobulinimo bendrą planą. 1.2. Formuojant valstybės programinį biudžetą, kartu ir Valstybės investicijų programą, laiduoti, kad būtų įgyvendintos teisės aktuose įtvirtintos nuostatos ir švietimas būtų prioritetiškai valstybės remiama sritis. 1.3. Išanalizuoti galimybę ir pateikti siūlymus dėl vienos institucijos skyrimo, kuri koordinuotų Valstybės investicijų programos projektų planavimą ir prižiūrėtų jų įgyvendinimą. 1.4. Kol tobulinama programinio biudžeto sistema, formuojant Valstybės investicijų programą nustatyti pareiškėjams reikalavimą, kad kartu su prašymu skirti lėšas būtų pateikiamas objekto išlaikymo ekonominis pagrindimas, numatytas objekto efektyvus funkcinis panaudojimas, jo išlaikymo sąnaudos ir finansavimo šaltinis ne mažiau kaip 5 metams. 1.5. Peržiūrėti reikalavimus dėl duomenų pateikimo Stebėsenos informacinei sistemai, atsižvelgiant, kad duomenis teikiančios institucijos informaciją iš kitų įstaigų, pavyzdžiui, Statistikos departamento, gauna su Stebėsenos informacine sistema nesuderintu grafiku. 2. Švietimo ir mokslo ministerijai siūlyti: 2.1. Formuojant ministerijos veiklos dokumentus ir strategines investicijas, orientuotis į valstybės raidai būtiną kokybinį pokytį. Siekiant įvertinti planavimo ir įgyvendinimo efektyvumą ir atsižvelgiant į iškeltus uždavinius, numatyti tiksliai ir suprantamai apibrėžtus veiklos rezultatų vertinimo kriterijus, neišplečiant jų sąra
 

20.
2017-01-11
Švietimo ir mokslo komitetas
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija,
Lietuvos Respublikos finansų ministerija
Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos NUTARTA: 1. Finansų ministerijai siūlyti, formuojant 2018 m. valstybės biudžetą, numatyti visas reikiamas lėšas neformaliajam vaikų švietimui, įskaitant ir neformaliojo vaikų švietimo veiklų vykdymą vasaros metu, t.y., 12 mėnesių. 2. Švietimo ir mokslo ministerijai siūlyti: 2.1. Formuojant 2018 m. Švietimo ir mokslo ministerijos valdomą valstybės biudžeto dalį, numatyti visas neformaliajam vaikų švietimui reikalingas lėšas, įskaitant ir neformaliojo vaikų švietimo veiklų vykdymą vasaros metu, t.y., 12 mėnesių. 2.2. Formuojant 2017 m. neformaliojo vaikų švietimo lėšas, nemažinti vienam vaikui tenkančių lėšų dydžio ir išlaikyti tokį patį neformaliajame vaikų švietime dalyvaujančių vaikų skaičių ieškant finansinių resursų lėšų trūkumui padengti iš Švietimo ir mokslo ministerijos valdomų asignavimų. 2.3. Atsisakyti 6 punkte numatytų vaikų atrankos kriterijų. 2.4. Atsisakyti 12.3. papunkčio, nes numatomos išlaidos neformaliojo vaikų švietimo kokybei užtikrinti mažins ir taip sumažėjusias neformaliojo vaikų švietimo lėšas 2017 metams. 2.5. Atsižvelgiant į neformaliojo vaikų švietimo teikėjų specifiką, tai yra, kad neformaliojo vaikų švietimo teikėjais gali būti ne tik valstybės ir savivaldybių įstaigos, bet ir nevyriausybinės organizacijos, kurios negauna lėšų iš valstybės ir savivaldybių biudžetų administracinėms išlaidoms (patalpų nuomai ir išlaikymui, darbuotojų atlyginimams ir kt.), ir parodant pasitikėjimą neformaliojo vaikų švietimo teikėjais, 12.4. papunktyje numatyti galimybes neformaliojo vaikų švietimo teikėjams nuomoti patalpas, reikalingas programai įgyvendinti, jas išlaikyti, sudaryti galimybę į išlaidas įtraukti transporto ir kt. netiesiogiai su ugdymo procesu susijusias išlaidas, nepaliekant šio klausimo spręsti atskiroms savivaldybėms. 2.6. 191 punkte nustatyti aukštesnę rekomenduojamą ribą nei 25 vaikai, galintys dalyvauti vienoje neformaliojo vaikų švietimo programos grupėje. 2.7.