Komitetuose ir komisijose
Paieška


81.
2025-09-24
Priklausomybių prevencijos komisija
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija,
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas
Dėl Nacionalinės darbotvarkės narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės, vartojimo prevencijos ir žalos mažinimo klausimais iki 2035 metų įgyvendinimo 2024-2026 metų plano 2024 m. ataskaitos
(Komisija, vykdydama parlamentinę kontrolę, išklausė Nacionalinės darbotvarkės narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės, vartojimo prevencijos ir žalos mažinimo klausimais iki 2035 metų įgyvendinimo 2024-2026 metų plano ataskaitą. Darbotvarkės įgyvendinimo 2024–2026 metų planas yra patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu, 2024-2026 m. plano įgyvendinime dalyvauja 47 institucijos. NTAKD koordinuoja Darbotvarkės įgyvendinimą ir vykdo stebėseną. NTAKD direktorė dr. Rita Sketerskienė Komisijos nariams pristatydama planą, priminė, kad Nacionalinė darbotvarkės strateginis tikslas: sukurti sveikesnę ir saugesnę visuomenę, kurioje kiekvienam žmogui siekiama padėti išvengti alkoholio, tabako ir narkotikų daromos žalos ar ją sumažinti, taip pat sudaromos galimybės rūpintis savo, šeimos ar bendruomenės narių sveikata, socialine ir ekonomine gerove. Apžvelgiant Darbotvarkės 2024-2026 metų plano 2024 m. rezultatus, Komisijai pristatyta, kad iš 42 suplanuotų priemonių, 9 yra įgyvendintos, 13 pradėtos vykdyti. Ankstyvosios intervencijos programas baigė 1 146 jaunuoliai, 15 savivaldybių pradėjo teikti išplėstines metimo rūkyti pagalbos paslaugas, 110 nuteistųjų dalyvavo ilgalaikės reabilitacijos programose, 88 proc. Lošimų priežiūros tarnybos (LPT) priežiūroje esančių priklausomų asmenų gavo kompleksines paslaugas, 100 procentu reikalavimų neatitinkančių tabako gaminių pašalinta iš ES registravimo portalo EU-CEG. Išskirti šeši pagrindiniai tikslai, kuriuos tikimasi įgyvendinti iki 2026 m. 1 TIKSLAS: Prevencija ir paklausos mažinimas 12 savivaldybių įgyvendins integruotos prevencijos modelį 3 300 jaunuolių baigs ankstyvosios intervencijos programas 20 savivaldybių taikys saugaus naktinio gyvenimo modelį 40 savivaldybių veiks koordinavimo struktūros Parengtos rekomendacijos dėl nepilnamečių narkotikų vartojimo prevencijos 5 proc. mokyklų įdiegs tikslines prevencines programas 166 vaikai dalyvaus šeimos terapijos programose 2 TIKSLAS: Gydymas, reabilitacija ir reintegracija Patvirtinti nauji priklausomybių gydymo standartai Įsteigti 5 nauji reabilitacijos skyriai regionuose Suteikta 8 160 nemokamų konsultacijų metimo rūkyti linijoje 10 000 asmenų gaus paslaugas psichikos sveikatos centruose 45 proc. reabilitaciją baigusių pradės mokytis ar dirbti 130 nuteistųjų dalyvaus ilgalaikėse reabilitacijos programose 85 proc. priklausomų asmenų LPT gaus kompleksines paslaugas 3 TIKSLAS: Pasiūlos mažinimas 5 proc. sumažės teisės aktų pažeidimų dėl socialinio dialogo su verslu Įtvirtintas tabako pakaitalų teisinis reguliavimas 30 proc. patikrinimų bus skirti didelės rizikos subjektams 15 proc. padidės identifikuotų el. cigarečių be kvapiųjų medžiagų dalis 100 proc. neatitinkančių gaminių pašalinti iš ES portalo EU-CEG Nelegali tabako rinka sumažės nuo 19,2 proc. iki 14 proc. 4 TIKSLAS: Nusikalstamumo prevencija 77 proc. nusikaltimų dėl narkotikų platinimo bus ištirta Patikrinta 18 proc. subjektų, vykdančių teisėtą veiklą su narkotikais 92 proc. naujų medžiagų bus pritaikytos rinkos ribojimo priemonės 5 TIKSLAS: Neteisėtos prekybos kontrolė Įvykdyti 397 sulaikymai, 5 proc. padidėjimas siuntų kontrolėje Visi nauji muitinės pareigūnai bus apmokyti Visa ES išorės siena bus stebima moderniomis technologijomis Inicijuoti 3 bendradarbiavimo susitarimai su siuntų tarnybomis 6 TIKSLAS: Žalos mažinimas ir baudžiamosios politikos humanizavimas 78 proc. vartotojų gaus paslaugas žemo slenksčio kabinetuose 30 proc. opioidų vartotojų gaus pakaitinio gydymo paslaugas 95 proc. savivaldybių bus atliktas ESPAD tyrimas mokyklose 1 100 asmenų bus paskirta nauja baudžiamojo poveikio priemonė (dalyvavimas alkoholizmo ir narkomanijos prevencijos, ankstyvosios intervencijos, resocializacijos ar kitose programose bei kursuose) Atlikta sisteminė narkotinių medžiagų masės reglamentavimo peržiūra )
(Komisija, vykdydama parlamentinę kontrolę, išklausė Nacionalinės darbotvarkės narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės, vartojimo prevencijos ir žalos mažinimo klausimais iki 2035 metų įgyvendinimo 2024-2026 metų plano ataskaitą. Darbotvarkės įgyvendinimo 2024–2026 metų planas yra patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu, 2024-2026 m. plano įgyvendinime dalyvauja 47 institucijos. NTAKD koordinuoja Darbotvarkės įgyvendinimą ir vykdo stebėseną. NTAKD direktorė dr. Rita Sketerskienė Komisijos nariams pristatydama planą, priminė, kad Nacionalinė darbotvarkės strateginis tikslas: sukurti sveikesnę ir saugesnę visuomenę, kurioje kiekvienam žmogui siekiama padėti išvengti alkoholio, tabako ir narkotikų daromos žalos ar ją sumažinti, taip pat sudaromos galimybės rūpintis savo, šeimos ar bendruomenės narių sveikata, socialine ir ekonomine gerove. Apžvelgiant Darbotvarkės 2024-2026 metų plano 2024 m. rezultatus, Komisijai pristatyta, kad iš 42 suplanuotų priemonių, 9 yra įgyvendintos, 13 pradėtos vykdyti. Ankstyvosios intervencijos programas baigė 1 146 jaunuoliai, 15 savivaldybių pradėjo teikti išplėstines metimo rūkyti pagalbos paslaugas, 110 nuteistųjų dalyvavo ilgalaikės reabilitacijos programose, 88 proc. Lošimų priežiūros tarnybos (LPT) priežiūroje esančių priklausomų asmenų gavo kompleksines paslaugas, 100 procentu reikalavimų neatitinkančių tabako gaminių pašalinta iš ES registravimo portalo EU-CEG. Išskirti šeši pagrindiniai tikslai, kuriuos tikimasi įgyvendinti iki 2026 m. 1 TIKSLAS: Prevencija ir paklausos mažinimas 12 savivaldybių įgyvendins integruotos prevencijos modelį 3 300 jaunuolių baigs ankstyvosios intervencijos programas 20 savivaldybių taikys saugaus naktinio gyvenimo modelį 40 savivaldybių veiks koordinavimo struktūros Parengtos rekomendacijos dėl nepilnamečių narkotikų vartojimo prevencijos 5 proc. mokyklų įdiegs tikslines prevencines programas 166 vaikai dalyvaus šeimos terapijos programose 2 TIKSLAS: Gydymas, reabilitacija ir reintegracija Patvirtinti nauji priklausomybių gydymo standartai Įsteigti 5 nauji reabilitacijos skyriai regionuose Suteikta 8 160 nemokamų konsultacijų metimo rūkyti linijoje 10 000 asmenų gaus paslaugas psichikos sveikatos centruose 45 proc. reabilitaciją baigusių pradės mokytis ar dirbti 130 nuteistųjų dalyvaus ilgalaikėse reabilitacijos programose 85 proc. priklausomų asmenų LPT gaus kompleksines paslaugas 3 TIKSLAS: Pasiūlos mažinimas 5 proc. sumažės teisės aktų pažeidimų dėl socialinio dialogo su verslu Įtvirtintas tabako pakaitalų teisinis reguliavimas 30 proc. patikrinimų bus skirti didelės rizikos subjektams 15 proc. padidės identifikuotų el. cigarečių be kvapiųjų medžiagų dalis 100 proc. neatitinkančių gaminių pašalinti iš ES portalo EU-CEG Nelegali tabako rinka sumažės nuo 19,2 proc. iki 14 proc. 4 TIKSLAS: Nusikalstamumo prevencija 77 proc. nusikaltimų dėl narkotikų platinimo bus ištirta Patikrinta 18 proc. subjektų, vykdančių teisėtą veiklą su narkotikais 92 proc. naujų medžiagų bus pritaikytos rinkos ribojimo priemonės 5 TIKSLAS: Neteisėtos prekybos kontrolė Įvykdyti 397 sulaikymai, 5 proc. padidėjimas siuntų kontrolėje Visi nauji muitinės pareigūnai bus apmokyti Visa ES išorės siena bus stebima moderniomis technologijomis Inicijuoti 3 bendradarbiavimo susitarimai su siuntų tarnybomis 6 TIKSLAS: Žalos mažinimas ir baudžiamosios politikos humanizavimas 78 proc. vartotojų gaus paslaugas žemo slenksčio kabinetuose 30 proc. opioidų vartotojų gaus pakaitinio gydymo paslaugas 95 proc. savivaldybių bus atliktas ESPAD tyrimas mokyklose 1 100 asmenų bus paskirta nauja baudžiamojo poveikio priemonė (dalyvavimas alkoholizmo ir narkomanijos prevencijos, ankstyvosios intervencijos, resocializacijos ar kitose programose bei kursuose) Atlikta sisteminė narkotinių medžiagų masės reglamentavimo peržiūra )
82.
2025-09-24
Švietimo ir mokslo komitetas
2025 m. priėmimo į aukštąsias mokyklas rezultatų aptarimas
(Išklausyta Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacijos bendrajam priėmimui organizuoti pateikta informacija. Komiteto nariai diskusijos metu išskyrė šiuos aspektus: • Egzaminų užduotys. Pabrėžta, kad būtina peržiūrėti egzaminų užduočių struktūrą, kad jose būtų tinkamas lengvesnių, vidutinių ir sunkesnių užduočių santykis. Egzaminų paskirtis ne sukirsti, o nustatyti mokinių žinių lygį. • Atranka į gimnazijas. Siūloma svarstyti, kad būtų vykdoma atranka po pagrindinio išsilavinimo į gimnazijas. Šia atranka reikalinga, kad į gimnazijas patektų mokiniai, kurie yra pasirengę ir motyvuoti siekti aukštojo mokslo. • Priėmimas su seno pavyzdžio atestatais. Iškeltas klausimas dėl asmenų, baigusių mokyklą prieš kelis dešimtmečius. Siūloma svarstyti galimybę jiems rengti stojamuosius egzaminus ar testus, siekiant įsitikinti jų pasirengimu studijuoti. • Priėmimo sistema. Diskusijoje akcentuota, kad priėmimo sistema su įvairiais koeficientais ir skaičiavimais tapo labai sudėtinga. Siūloma, kad ją reikėtų paprastinti. • Antra konkursinė eilė. Pažymėta, kad dabar esantys antrosios eilės stojimo kriterijai nevisai atliepia socialinės dimensijos poreikius. Pažymėta, kad turėtų būti peržiūrėti ir išplėsti šie kriterijai. )
(Išklausyta Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacijos bendrajam priėmimui organizuoti pateikta informacija. Komiteto nariai diskusijos metu išskyrė šiuos aspektus: • Egzaminų užduotys. Pabrėžta, kad būtina peržiūrėti egzaminų užduočių struktūrą, kad jose būtų tinkamas lengvesnių, vidutinių ir sunkesnių užduočių santykis. Egzaminų paskirtis ne sukirsti, o nustatyti mokinių žinių lygį. • Atranka į gimnazijas. Siūloma svarstyti, kad būtų vykdoma atranka po pagrindinio išsilavinimo į gimnazijas. Šia atranka reikalinga, kad į gimnazijas patektų mokiniai, kurie yra pasirengę ir motyvuoti siekti aukštojo mokslo. • Priėmimas su seno pavyzdžio atestatais. Iškeltas klausimas dėl asmenų, baigusių mokyklą prieš kelis dešimtmečius. Siūloma svarstyti galimybę jiems rengti stojamuosius egzaminus ar testus, siekiant įsitikinti jų pasirengimu studijuoti. • Priėmimo sistema. Diskusijoje akcentuota, kad priėmimo sistema su įvairiais koeficientais ir skaičiavimais tapo labai sudėtinga. Siūloma, kad ją reikėtų paprastinti. • Antra konkursinė eilė. Pažymėta, kad dabar esantys antrosios eilės stojimo kriterijai nevisai atliepia socialinės dimensijos poreikius. Pažymėta, kad turėtų būti peržiūrėti ir išplėsti šie kriterijai. )
83.
2025-09-17
Ateities komitetas
Rytinių pasienio regionų paktas: Lietuvos strateginiai interesai ir regioninės plėtros galimybės 2028 – 2034 m. perspektyvoje
(NUTARTA: 1. Komitetas remia Europos Komisijos iniciatyvą ir siūlo konkrečius politinius sprendimus, kad Paktas taptų veiksminga Europos Sąjungos (ES) politikos priemone. 2. Komitetas pritaria parengtiems pasiūlymams ir posėdžio metu pateiktiems papildymams. )
(NUTARTA: 1. Komitetas remia Europos Komisijos iniciatyvą ir siūlo konkrečius politinius sprendimus, kad Paktas taptų veiksminga Europos Sąjungos (ES) politikos priemone. 2. Komitetas pritaria parengtiems pasiūlymams ir posėdžio metu pateiktiems papildymams. )
84.
2025-09-17
Jaunimo ir sporto reikalų komisija
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija
Dėl planuojamų institucinių pokyčių sporto politikos įgyvendinime
(Išklausyta informacija (bus stebimas įgyvendinimas))
(Išklausyta informacija (bus stebimas įgyvendinimas))
85.
2025-09-17
Švietimo ir mokslo komitetas
(Išklausyta Valstybės kontrolės atlikto audito ataskaita. Pristatymo metu akcentuoti trūkumai švietimo sistemoje:◦ Nacionalinio saugumo ir krašto gynybos programa, skirta 11–12 klasių mokiniams, yra vertinama gerai, tačiau ją renkasi mažiau nei 1 % mokinių.◦ Pilietiškumo kompetencijos ugdymas yra prioritetinė pedagogų kvalifikacijos kėlimo sritis, tačiau 2023 m. mokymuose dalyvavo tik 19 % pedagogų.◦ Profesinio mokymo programose pilietiškumo ugdymas labiau orientuotas į bendravimą, bet trūksta patriotiškumo ir dalyvavimo visuomeniniame gyvenime aspektų. ◦ Aukštosiose mokyklose, dėl jų autonomijos, pilietiškumo ugdymas nėra sistemiškai numatytas.• Nepakankamas bendradarbiavimas ir mokymų apimtis: Iš 16 vertintų savivaldybių tik dvi turėjo konkrečius planus, kaip pasitelktų nevyriausybines organizacijas (NVO) krizės atveju. Pilietinio pasipriešinimo mokymai apima tik apie pusę Lietuvos savivaldybių ir nėra pritaikyti asmenims su negalia. Posėdžio metu buvo paminėta, kad Švietimo, mokslo ir sporto ministerija parengė priemonių planą ir sieks gerinti situaciją per „minkštąsias veiklas“. Planuojama kartu su Krašto apsaugos ministerija mokyklose organizuoti daugiau veiklų, kaip Šaulių sąjungos ambasadorių tinklo plėtrą, kariuomenės dienas, kad paskatintų mokinius rinktis nacionalinio saugumo programą. Taip pat ketinama plėsti mokytojų mokymus ir atnaujinti profesinio mokymo programas, įtraukiant daugiau pilietiškumo aspektų.)
86.
2025-09-17
Žmogaus teisių komitetas
Darbo grupė Kovos su antisemitizmu, ksenofobija ar bet kokios kitos formos nesantaikos kurstymu ir žydų gyvenimo puoselėjimo veiksmų plano projektui parengti
Darbo grupės Kovos su antisemitizmu, ksenofobija ar bet kokios kitos formos nesantaikos kurstymu ir žydų gyvenimo puoselėjimo veiksmų plano projektui parengti veiklos pristatymas
87.
2025-07-23
Švietimo ir mokslo komitetas
88.
2025-06-27
Audito komitetas
Komiteto nariai susipažino su pateikta informacija.
89.
2025-06-25
Europos reikalų komitetas
Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos pirmininkavimo Europos Sąjungos Tarybai 2027 metais” projektas XVP-586
(Pritarti komiteto patobulintam Seimo nutarimo projektui ir komiteto išvadai.)
(Pritarti komiteto patobulintam Seimo nutarimo projektui ir komiteto išvadai.)
90.
2025-06-25
Teisės ir teisėtvarkos komitetas
2025 m. birželio 6 d. išankstinio tyrimo ataskaita Nr. ITE-1 ,,Gyventojų perspėjimo sistemos modernizavimas, kolektyvinės apsaugos statinių ir priedangų plėtra“
(Išklausyta informacija.)
(Išklausyta informacija.)
91.
2025-06-25
Švietimo ir mokslo komitetas
92.
2025-06-25
Biudžeto ir finansų komitetas
Būsto paskolų kreditavimo ir refinansavimo tendencijos
(1.Išanalizuoti galiojantį teisinį reguliavimą, susijusį su notarų dalyvavimu būsto paskolų refinansavimo procese, įskaitant notarinės formos reikalavimus hipotekos sandoriams; 2.Įvertinti galimas rizikas, su kuriomis gali susidurti vartotojai ir kredito davėjai panaikinus ar pakeitus notarų dalyvavimą šiame procese; 3.Įvertinti tarptautinę praktiką dėl paskolų refinansavimo procedūrų ir notarinės formos taikymo; 4.Pateikti siūlymus dėl galimų Lietuvos Respublikos hipotekos įstatymo ir kitų susijusių teisės aktų pakeitimų, kuriais būtų supaprastintas būsto paskolų refinansavimo procesas, kartu užtikrinant vartotojų apsaugą ir teisinį saugumą. Bendrą institucinę poziciją Seimo Biudžeto ir finansų komitetui prašome pateikti iki š. m. rugsėjo 10 d.)
(1.Išanalizuoti galiojantį teisinį reguliavimą, susijusį su notarų dalyvavimu būsto paskolų refinansavimo procese, įskaitant notarinės formos reikalavimus hipotekos sandoriams; 2.Įvertinti galimas rizikas, su kuriomis gali susidurti vartotojai ir kredito davėjai panaikinus ar pakeitus notarų dalyvavimą šiame procese; 3.Įvertinti tarptautinę praktiką dėl paskolų refinansavimo procedūrų ir notarinės formos taikymo; 4.Pateikti siūlymus dėl galimų Lietuvos Respublikos hipotekos įstatymo ir kitų susijusių teisės aktų pakeitimų, kuriais būtų supaprastintas būsto paskolų refinansavimo procesas, kartu užtikrinant vartotojų apsaugą ir teisinį saugumą. Bendrą institucinę poziciją Seimo Biudžeto ir finansų komitetui prašome pateikti iki š. m. rugsėjo 10 d.)
93.
2025-06-25
Kaimo reikalų komitetas
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija,
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija
94.
2025-06-20
Ateities komitetas
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija
Laisvosios ekonominės zonos (LEZ) – regionų konkurencingumo katalizatorius: Klaipėdos LEZ pavyzdys
(Komitetas nutarė tęsti parlamentinę kontrolę 2025 m. Seimo III (rudens) sesijoje)
(Komitetas nutarė tęsti parlamentinę kontrolę 2025 m. Seimo III (rudens) sesijoje)
95.
2025-06-18
Europos reikalų komitetas
Komiteto išvada dėl „Įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatymo Nr. XIV-2811 41 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto“ Nr. XVP-89
(Atsižvelgiant į tai, kad priėmus 2025 m. balandžio 14 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą (ES) 2025/794, kuria iš dalies keičiamos direktyvos (ES) 2022/2464 ir (ES) 2024/1760, kiek tai susiję su datomis, nuo kurių valstybės narės turi taikyti tam tikrus įmonių informacijos apie tvarumą teikimo ir įmonių tvarumo, Seimui yra pateiktas svarstyti Lietuvos Respublikos įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatymo Nr. XIV-2811 41 straipsnio ir priedo pakeitimo įstatymo projektas Nr. XVP-503, kuriuo pagal šios direktyvos nuostatas tvarumo atskaitomybės prievolės įsigaliojimo terminas atidedamas 2 metams Įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatymo 41 straipsnio 12 ir 13 dalyse nurodytoms įmonėms, siūlyti Lietuvos Respublikos Įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatymo Nr. XIV-2811 41 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XVP-89 atmesti.)
(Atsižvelgiant į tai, kad priėmus 2025 m. balandžio 14 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą (ES) 2025/794, kuria iš dalies keičiamos direktyvos (ES) 2022/2464 ir (ES) 2024/1760, kiek tai susiję su datomis, nuo kurių valstybės narės turi taikyti tam tikrus įmonių informacijos apie tvarumą teikimo ir įmonių tvarumo, Seimui yra pateiktas svarstyti Lietuvos Respublikos įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatymo Nr. XIV-2811 41 straipsnio ir priedo pakeitimo įstatymo projektas Nr. XVP-503, kuriuo pagal šios direktyvos nuostatas tvarumo atskaitomybės prievolės įsigaliojimo terminas atidedamas 2 metams Įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatymo 41 straipsnio 12 ir 13 dalyse nurodytoms įmonėms, siūlyti Lietuvos Respublikos Įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatymo Nr. XIV-2811 41 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XVP-89 atmesti.)
96.
2025-06-18
Priklausomybių prevencijos komisija
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija,
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija,
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija,
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija,
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas
Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
Jaunimo reikalų agentūra
Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba
Dėl Lietuvos visuomeninio transliuotojo kanaluose bei kitose visuomenės informacijos sklaidos priemonėse skleidžiamos socialinės ir šviečiamosios informacijos, nekomercinės reklamos priklausomybių prevencijos tema
(Komisija išklausė informaciją dėl galimybės Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos programose (televizija, radijas, portalas) bei kitose visuomenės informacijos sklaidos priemonėse gauti socialinėms kampanijoms neatlygintinai skiriamą reklamos kiekį, dėl prioritetų kampanijoms, dėl skleidžiamos socialinės, šviečiamosios informacijos, nekomercinės reklamos priklausomybių prevencijos tema paveikumo, atititikimo prevencinių programų turiniui, lėšų šaltinių socialinėms informacinėms kampanijoms.)
(Komisija išklausė informaciją dėl galimybės Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos programose (televizija, radijas, portalas) bei kitose visuomenės informacijos sklaidos priemonėse gauti socialinėms kampanijoms neatlygintinai skiriamą reklamos kiekį, dėl prioritetų kampanijoms, dėl skleidžiamos socialinės, šviečiamosios informacijos, nekomercinės reklamos priklausomybių prevencijos tema paveikumo, atititikimo prevencinių programų turiniui, lėšų šaltinių socialinėms informacinėms kampanijoms.)
97.
2025-06-18
Energetikos ir darnios plėtros komisija
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba
Dėl gaminančių vartotojų reguliavimo
Informacija išklausyta
98.
2025-06-18
Audito komitetas
Komiteto nariams pristatyti apžvalgos duomenys.
99.
2025-06-18
Švietimo ir mokslo komitetas
Dėl kolegijų binarinėje aukštojo mokslo sistemoje
(Diskusijoje dėl binarinės aukštojo mokslo sistemos ir kolegijų vaidmens buvo pažymėta, kad tarptautinis ekspertinis vertinimas nulems kolegijų teisę vykdyti tam tikro lygio studijas. Akcentuota, kad Mokslo ir studijų įstatymas neapibrėžia, kas nutiks, jei mažai kolegijų atitiks kriterijus, arba jei kolegijos pasiekusios trejetą, galės vadintis taikomųjų mokslų universitetais. Jau dabar valstybė turi nuspręsti, kokio aukštųjų mokyklų tinklo nori, todėl komiteto nariai nusprendė, kad šiuo klausimo tęs diskusijas ir kituose posėdžiuose. )
(Diskusijoje dėl binarinės aukštojo mokslo sistemos ir kolegijų vaidmens buvo pažymėta, kad tarptautinis ekspertinis vertinimas nulems kolegijų teisę vykdyti tam tikro lygio studijas. Akcentuota, kad Mokslo ir studijų įstatymas neapibrėžia, kas nutiks, jei mažai kolegijų atitiks kriterijus, arba jei kolegijos pasiekusios trejetą, galės vadintis taikomųjų mokslų universitetais. Jau dabar valstybė turi nuspręsti, kokio aukštųjų mokyklų tinklo nori, todėl komiteto nariai nusprendė, kad šiuo klausimo tęs diskusijas ir kituose posėdžiuose. )
100.
2025-06-18
Švietimo ir mokslo komitetas
Dėl kolegijų indėlio į mokslą ir inovacijas
(Švietimo, mokslo ir sporto ministerija pristatė kolegijoms taikomo formaliojo ir ekspertinio vertinimo esamą situaciją. Buvo akcentuota, kad ekspertinis vertinimas kolegijoms bus atliekamas pirmą kartą 2028 metais pagal tris kriterijus: kokybė, ekonominis ir socialinis poveikis, bei taikomųjų mokslinių tyrimų perspektyvumas. Pažymėjo, kad šiuo metu yra vykdomas bandomasis ekspertinis vertinimas, kurio rezultatai bus gauti šių metų rudenį, viliamasi, kad jie suteiks kolegijoms galimybę pasiruošti būsimam vertinimui. Ekonomikos ir inovacijų ministerijos atstovė akcentavo, kad kolegijos padeda užtikrinti inovacijų sklaidą regionuose ir dirba su smulkiomis įmonėmis bei savivaldybėmis. Kolegijos ruošia vidutinės grandies profesionalus, diegiančius inovacijas, ir turi patirties bei infrastruktūros, galinčios prisidėti prie eksperimentinės plėtros. Baigiant diskusiją, buvo nuspręsta, kad prie šio klausimo bus grįžta rudens sesijoje kai bus bandomojo ekspertinio vertinimo rezultatai )
(Švietimo, mokslo ir sporto ministerija pristatė kolegijoms taikomo formaliojo ir ekspertinio vertinimo esamą situaciją. Buvo akcentuota, kad ekspertinis vertinimas kolegijoms bus atliekamas pirmą kartą 2028 metais pagal tris kriterijus: kokybė, ekonominis ir socialinis poveikis, bei taikomųjų mokslinių tyrimų perspektyvumas. Pažymėjo, kad šiuo metu yra vykdomas bandomasis ekspertinis vertinimas, kurio rezultatai bus gauti šių metų rudenį, viliamasi, kad jie suteiks kolegijoms galimybę pasiruošti būsimam vertinimui. Ekonomikos ir inovacijų ministerijos atstovė akcentavo, kad kolegijos padeda užtikrinti inovacijų sklaidą regionuose ir dirba su smulkiomis įmonėmis bei savivaldybėmis. Kolegijos ruošia vidutinės grandies profesionalus, diegiančius inovacijas, ir turi patirties bei infrastruktūros, galinčios prisidėti prie eksperimentinės plėtros. Baigiant diskusiją, buvo nuspręsta, kad prie šio klausimo bus grįžta rudens sesijoje kai bus bandomojo ekspertinio vertinimo rezultatai )



Numatomos transliacijos












